Het is aan ons om de mensen zowel intellectueel als emotioneel te betrekken bij het waarom van de verandering’

Samen met 7.000 medewerkers in tweeëndertig landen staat Tjahny Bercx, CHRO bij LeasePlan Corporation, aan de vooravond van een enorme digitale transformatie. Een verandering die niet alleen impact heeft op het bedrijf en de werkprocessen, maar ook vraagt om een bedrijfscultuur die verandering omarmt en medewerkers met nieuwe digitale competenties en vaardigheden. Hoe kijkt Bercx aan tegen deze transformatie en hoe zorgt hij dat de organisatie klaar is voor de toekomst?

Tjahny Bercx is een selfmade man die zowel ter land, ter zee als in de lucht heeft gewerkt. Zijn imposante carrière is hij begonnen bij de marine waar hij gedurende zeventien jaar meerdere opleidingen gevolgd heeft, om vervolgens via de financiële sector bij KLM en later bij LeasePlan terecht te komen. ‘Er breken ontzettend spannende tijden aan’, vangt Bercx aan. ‘De wereld van mobiliteit en de manier waarop mensen daar gebruik van maken verandert razendsnel.’ Bercx ziet dat er een verschuiving plaats aan het vinden is van ownership naar usership.‘Dit betekent dat grote corporates, mkb’ers en particulieren nog steeds graag de beschikking hebben over auto’s, maar het eigendom en beheer liever overlaten aan anderen. Daar liggen dus grote kansen voor een bedrijf als Leaseplan en digitalisering speelt daarin een cruciale rol.’

Lees verder

Gepost door HRcommunity

De redactie van HRcommunity brengt de meest interessante content, events, interviews voor HR-professionals samen.

Mee eens? Of juist helemaal niet? Laat hieronder een reactie achter!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.