Tags: HRtop100

’’Ik denk dat dingen in HR nooit af zijn, want op het moment dat het af is, is het achterhaald.’

’’Verandering mag nooit een doel zijn, het is altijd een middel om ergens te komen.’ Inez Rongen is sinds juni 2017 Group HR director bij Loyens & Loeff. ’’Eindelijk begint men in het vakgebied te zien dat het niet statisch is, dat het niet om instrumenten gaat, maar om change en transformatie.’ En die transformatie loopt als een rode draad door Rongen’s carrière, net als haar focus op de business. Dat ze goed op haar plek zit bij een van de grootste advocatenkantoren waar geen dag hetzelfde is en waar de cliënt altijd voorop staat, blijkt dan ook uit de rest van het gesprek.

Twintig jaar geleden zei Rongen het al: ’’the only constant in life is change’. Als eerste HR-eindverantwoordelijke voor heel Loyens & Loeff“ tot voor kort waren er alleen lokale HR-directeuren“ kan ze dan ook de organisatie meenemen in die visie. De organisatie zit op het moment in een cultuurverandering. Rongen benadrukt dat dit geen losstaand project is, maar gevolg van veranderingen in de business. ’’Ik hoor veel van mijn mede HR-directeuren en CEO’s het enkel hebben over cultuur en cultuurverandering. Ik denk dan: daar gaat het niet om, dat is een positief element wat wordt meegenomen als je je eigen organisatie aan het ontwikkelen bent. En natuurlijk gaat je cultuur ontwikkelen, maar cultuur of cultuurverandering an sich kan nooit het doel zijn.’

Lees verder

Tags: HRtop100
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Ook Interessante Artikel

Bezoeker!

Community Leden

Alle Leden >>>

Artikelen & Blogs

WORD LID

Met HRcommunity maken we het werkveld iedere dag een stukje beter en mooier. Meld je gratis aan als lid, maak verbinding, haal én breng kennis, maak je eigen ledenprofiel, connect met andere leden en meer.

PUBLICEER

Heb je een uniek en interessant artikel geschreven en denk je dat deze interessant kan zijn voor de leden van HRcommunity? Stuur deze dan in via het formulier en wij gaan er mee aan de slag.

ADVERTENTIE