HR kan meer denken vanuit doelgroepen, vindt Marlie Dierkens Schuttevaer, als HR manager eindverantwoordelijk voor alle 375 winkels van Action in Nederland. ’’We benaderen iedereen vaak hetzelfde en laten hierdoor kansen liggen.’
De koffie is klaar, speculaasbrokken liggen op een bordje. Marlie Dierkens Schuttevaer is klaar voor het interview. Vorig jaar is ze begonnen als HR manager bij Action Nederland. Bij andere bedrijven heet deze functie vaak HR-directeur, maar Action is een nuchter bedrijf, dus HR-manager dekt ook de lading. ’’Een superbedrijf,’ zegt ze en pakt een stuk speculaas. Al tijdens haar opleiding aan de hotelschool kwam ze in HR terecht, toen ze bij een uitzendbureau voor horecapersoneel ging werken. HR stond nog in de kinderschoenen op technologisch gebied. ’’Veel bedrijven gingen voor het eerst met elektronische databases werken. Tot dan toe moest je bij elke vacature een rolodex met kandidaten door.’ Na haar studie ging ze onder meer aan de slag als HR-adviseur bij KPN. Ze stapte over naar Achmea“ later Zilveren Kruis Achmea“ waar ze doorgroeide naar de functie van HR-manager, en werkte vervolgens nog een tijd in de financiële sector.
Lees het gehele interview verder op de website van de HRtop100 >>