11 januari 2021 – Wereldwijd is er een groeiende positieve trend te zien bij organisaties met een bedrijfsmodel gebaseerd op Business Agility. Inmiddels beweren 4 van de 10 bedrijven dat ze dankzij deze manier van werken beter in staat zijn zich sneller aan te passen aan de uitdagingen van COVID-19. Enkele van de belangrijkste voordelen, zoals een groter vermogen om sneller te reageren op nieuwe ontwikkelingen en wensen van klanten, resulteert direct in een grotere klant- en medewerkerstevredenheid. Hierdoor blijven zij relevant en waardevol en verbeteren zij hun algehele bedrijfssucces.

Wendbaarheid is daarom niet langer een modewoord. Sneller reageren op volatiele marktomstandigheden en wensen van klanten of medewerkers is een noodzaak geworden. Het implementeren van agile modellen en methodieken is één ding, echt wendbaar zijn vanuit het hart van de organisatie is iets anders. Onmogelijk? Zeker niet. Maar hoe…?

In het nieuwe boek Purpose Driven People – Creating Business Agility & Sustainable Growth, van Business Agilitly thought-leader Alize Hofmeester, legt ze het WAAROM, WAT en HOE uit over het creëren van Business Agility en duurzame groei. Een echt verfrissende aanpak waarbij fictie verweven is met non-fictie en de elementen van de People Journey Circle© organisaties helpen ontdekken hoe en waar te beginnen aan deze unieke reis naar Business Agility. De Engelstalige versie van Purpose Driven People is nu overal verkrijgbaar, de NL editie volgt begin februari.

Volgens Alize Hofmeester, oprichter van Twinxter en grondlegger van de People Journey Circle©, gaat de reis naar Business Agility en duurzame groei over mensen en purpose. Al het andere is daar ondergeschikt aan. “Zeker in tijden zoals nu, waarin COVID-19 een grote crisis veroorzaakt, is het pijnlijk duidelijk dat purpose gedreven, wendbare organisaties veel beter zijn toegerust om met dit soort volatiele situaties om te gaan. Door het begeleiden van meerdere complexe Business Agile transities, heb ik dit van dichtbij mogen ervaren. Business Agile zijn komt alle betrokkenen ten goede, zowel op professioneel als op persoonlijk vlak. Een dergelijke ervaring gun ik iedereen”.

Zoals gerapporteerd in het Business Agility Report 2020, geven organisaties die Business Agility toepassen aan, dat ze waarde hechten aan het feit dat ze zich in één kwartaal met weinig verspilling, meerdere keren hebben kunnen aanpassen in reactie op de COVID-19 crisis. Organisaties die hun Business Agility transitie vergelijken voor – en na COVID-19, ervaren 72% meer organisatorische voordelen, zoals verbeterde klant- en medewerkerstevredenheid, groter marktsucces, kortere markt introductietijd en verbeterde manieren van teamsamenwerking. Het rapport laat bovendien een aanzienlijke toename zien van het aantal organisaties dat zich ontwikkelt in de richting van een Business Agile transformatie.

Lees hier meer over Alize Hofmeester

Vind hier meer over het Business Agility Report 2020

Gepost door Persberichten

Laat een opmerking achter.