Hunkemöller zet de volgende stap in recruitment met algoritmes

Ze is 28 jaar, woont in de metropool, wijkt geen seconde van haar smartphone en shopt zowel online als offline. Haar naam? Shero. Ze speelt een belangrijke rol in de Talent Acquisition Strategy van Hunkemöller, […]

´Organisaties moeten direct stoppen met traditionele medewerkerstevredenheidsonderzoeken. Het is statisch en eenzijdig´

Naar eigen zeggen werd hij volwassen bij het Openbaar Ministerie, maar na het grootste deel van zijn carrière voor het Rijk te hebben gewerkt, gooide Steven Burgmeijer dit jaar het roer om. Hij verruilde Den […]

Jaarlijkse beoordelingsgesprekken zijn uit, doelen stellen en feedback zijn in

Omgaan met nieuwe vormen van beoordelen; wat betekent dit voor alle betrokkenen? Eind vorig jaar was het door een onderzoek van de VU veelvuldig in het nieuws: beoordelingsgesprekken kosten veel tijd en geld en leveren […]

Werkgevers kunnen meer doen om de werk-privébalans te bewaren

Over het algemeen hebben Nederlanders een goede balans tussen hun werk- en privéleven. In 2003 had Nederland de kortste werkweek ter wereld. Met een gemiddelde werkweek van 29 uur, werd Nederland hiermee het eerste Westerse […]

‘Je wil emotioneel intelligente leiders, en HR is daarmee de taak van de leider’

Rust in je hoofd. Je werk of je leven. De kunst van het gesprek. Het zijn maar een paar van de classes die The School of Life geeft. Maar hoe gaan de medewerkers van het […]

Doen is de beste manier van denken, met de Vrije Denkers

‘Doen is de beste manier van denken’. Onder aanvoering van deze waarheid zijn Arthur en Patrick bezig om Nederland te inspireren werk anders te organiseren. Meer mensgericht en met meer vrijheid, die benut kan worden […]

Grote verschillen in loyaliteit per branche

Jaarlijks voert Integron grootschalig onderzoek uit naar de medewerkerbeleving in Nederland. Aan werknemers, verspreid over 12 branches,  worden per thema gerichte vragen gesteld over hun beleving van het werk. In het meeste recente rapport leest […]

HRcommunity Presents: The Employee Experience

De employee experience is een hot item: iedereen heeft erover. Maar wat is het nou precies en hoe haal je er het meeste uit voor jouw organisatie? Helaas bestaat er geen one-size-fits-all oplossing, want iedere context […]

Niet sturen op anciënniteit maar op “liaisonniteit”

In het socialistische dagblad Het Volk, stond medio juli van het 1915 (!): ‘De leiding van het veldleger is tegen haar taak niet opgewassen. Het beginsel van anciënniteit zal ons in dezen tijd onvermijdelijk in […]

Een eerste introductie in Employer Brand

Employer brand is een hot topic. En terecht, want het kan er voor zorgen dat jij nou nét dat talent binnenhaalt. Een sterk employer brand kan je duizenden euro’s besparen op recruitment én een sterker […]