Inzicht in cultural fit van kandidaten door AI-videoanalyse
Utrecht— 1 februari 2021 — HR-techbedrijf Neurolytics heeft de Startup van het Jaar-verkiezing van MT/Sprout gewonnen. De startup van oprichters Belén Hein, Marnix Naber en Felix Hermsen heeft een online scan ontwikkelt op basis van AI-videoanalyse waarmee bedrijven inzicht krijgen in hun eigen teams en sollicitanten, met een focus op de fit met de team- en bedrijfscultuur en gedragskenmerken als stressbestendigheid en motivatie. Het doel: zorgen voor de ideale cultural fit zodat kandidaten beter passen en langer blijven. Het bedrijf gebruikt hiervoor Artificial Intelligence en inzichten uit de neurowetenschap. Met deze inzichten kunnen organisaties high performing teams bouwen en wordt het sollicitatieproces eerlijker op basis van objectieve data, ongeacht leeftijd, geslacht of etniciteit.
Wetenschappelijk gevalideerd en schaalbaar
De jury van de MT/Sprout-verkiezing (bestaande uit Philip Bueters, MT/Sprout; Florentine Fockema, Shift Invest; Eva de Mol, CapitalT; Chris Zadeh, Ohpen) prees de sterke wetenschappelijke validatie van de oplossing van Neurolytics, en erkende de goede schaalbaarheid van het product.
Mooie bevestiging
Mede-oprichter Felix Hermsen zei na het winnen van de award: Het is een supermooie beloning voor het harde werken van het team, we zijn dus op de juiste weg. We kunnen heel veel bedrijven en mensen met onze oplossing helpen. We zijn er superblij mee. Neurolytics werkt op dit moment succesvol samen met o.a. PricewaterhouseCoopers (PwC) en het Ministerie van Defensie, die de scan inzetten om beter inzicht te krijgen in teamsamenstellingen en data-gedreven keuzes te maken in hun recruitmentproces.