Tags: Cornerstone, onderzoek, online leren, strategie, training

De bedrijfsimpact maximaliseren door (online) training

Tijdens de lockdown werden veel HR-afdelingen gedwongen om hun trainingsplannen te herzien. Dit leidde tot meer aanbod of verbetering van online tools. Veel bedrijven grepen de gelegenheid aan om de digitale transformatie van de afdelingen voor leren en ontwikkeling te versnellen en medewerkers te helpen zich in deze nieuwe wereld wegwijs te maken, daarbij rekening houdend met toekomstige uitdagingen en ontwikkelingen.

Onderzoeks- en adviesbureau Fosway voerde in juni 2020 een onderzoek uit naar de effecten van de pandemie en ontdekte dat 94% van de bedrijven hun prioriteiten en strategie voor leren en ontwikkeling aanpasten. Twee van de drie maakte aanzienlijke veranderingen.

Het onderzoek liet ook een grote bijsturing naar online leren zien, een behoefte van zowel senior-stakeholders als medewerkers. Ook onderzoek van Cornerstone liet een toename van online leren zien tijdens het hoogtepunt van de pandemie in maart 2020.

Tijdens de EMEA-bijeenkomst in 2020 vertelde Electrolux hoe de organisatie zichzelf veranderde om de bedrijfsimpact te maximaliseren door leren en ontwikkeling. Electrolux is een van de bedrijven die voor een proactieve benadering koos en het leerprogramma en trainingsplatform tijdens de lockdown optimaliseerde. 

Op E-Lucid, het online trainingsplatform van Electrolux, dat ondersteund wordt door Cornerstone, kunnen verkopers en partners eenvoudig oefenen met een diversiteit aan e-learningmodules, waaronder video’s en live webinars. Het platform is een intuïtieve interface en biedt gepersonaliseerd leren met suggesties voor verschillende activiteiten. Alles binnen handbereik met een klik op de muis. 

Een belangrijk onderdeel van de strategie van Electrolux is data-analyse. Het bedrijf combineert bedrijfsdata met trainingsdata van Cornerstone om correlaties te vinden en te bepalen welke typen trainingen het meeste effect hebben op de bedrijfsresultaten. Elke interactie met de leerinhoud (ster-beoordelingen, kliks, etc.) helpt Electrolux om de aanpak te verfijnen en positieve effecten op de bedrijfsprestaties te vergroten. Ook kunnen HR-managers snel ontdekken of er een gat is tussen de geleerde vaardigheden en de belangen van het bedrijf.

Online training was misschien ooit een aanvulling op leertrajecten in fysieke ruimtes en werd gebruikt om kennis te laten beklijven of op te frissen. Dat is niet langer het geval. Nu kan alles digitaal en voortdurend worden aangepast om te zorgen dat de medewerkers en organisaties krijgen wat ze nodig hebben. 

De digitale reis pakte goed uit voor Electrolux. In mei 2020 was de online afname zelfs vijf keer zo hoog als voor de pandemie.

Dit artikel werd eerder gepubliceerd op de website van Cornerstone

Tags: Cornerstone, onderzoek, online leren, strategie, training
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Ook Interessante Artikel

Bezoeker!

Community Leden

Alle Leden >>>

Artikelen & Blogs

WORD LID

Met HRcommunity maken we het werkveld iedere dag een stukje beter en mooier. Meld je gratis aan als lid, maak verbinding, haal én breng kennis, maak je eigen ledenprofiel, connect met andere leden en meer.

PUBLICEER

Heb je een uniek en interessant artikel geschreven en denk je dat deze interessant kan zijn voor de leden van HRcommunity? Stuur deze dan in via het formulier en wij gaan er mee aan de slag.

ADVERTENTIE