Laden Evenementen

« Alle Evenementen

Masterclass Privacy: the next step | 23 mei 2019

23 mei @ 08:00 - 17:00

€2.795

Privacy bekeken vanuit een juridisch, psychologisch, technologisch, economisch en ethisch perspectief

Het respecteren van privacy vraagt om meer dan het je houden aan de wet- en regelgeving. Je relaties verdienen dit, maar ook de eigen organisatie. Door de digitale technologie zijn onze relaties altijd zichtbaar en ´connected´, ook met mensen die ze nauwelijks kennen. Bovendien is hun verleden moeilijk uit te wissen. De nieuwe digitale omgeving heeft een grote invloed heeft op hun identiteitsontwikkeling en de (vertrouwens)relaties die zij onderling ontwikkelen. Of in die context met persoonsgegevens goed en zorgvuldig wordt omgegaan, heeft een grote waarde: het kan mensen maken en breken! Organisaties moeten volgens de AVG ervoor zorgen dat natuurlijke personen de regie over hun eigen persoonsgegevens kunnen voeren. Het is het uitgangspunt van de wet. Maar het is de vraag of individuen voldoende gemotiveerd en kundig zijn om dit ook daadwerkelijk te doen en of organisaties niet een stapje extra zouden moeten zetten om hen daarbij te helpen? Het respectvol met elkaars privacy omgaan staat immers aan de basis van de ontwikkeling van duurzame samenwerkingsverbanden die ook voor de organisatie profijtelijk zijn. Het hoeft niet in de weg te staan hoe we in het digitale tijdperk optimaal profijt halen uit de data.


Hoe respecteren we als organisatie de privacy van consumenten en medewerkers op een wijze die positief bijdraagt aan de bedrijfsvoering en de innovatie? Technologische, juridische, psychologische en organisatorische aspecten moeten daarbij worden afgewogen om enerzijds geen inbreuk te maken op de privacy van individuen en anderzijds de belangen van de eigen organisatie te dienen. Deze masterclass gaat over privacy en in het bijzonder online privacy en wordt belicht vanuit onder meer juridisch, technisch, ethisch, organisatorisch en consumentenperspectief.

We behandelen de volgende vragen en onderwerpen

– Wat is privacy?
– Wat zijn de achtergronden en veranderingen in wet en regelgeving op het gebied van privacy in (GDPR AVG, E-privacy verordening) en welke impact hebben deze op mensen, overheid en organisaties?
– Hoe gedragen consumenten zich, welke rol speelt privacy en het beheer van eigen persoonsgegevens daarin?
– Welke (nieuwe) technische ontwikkelingen zijn er om het inzicht van organisaties in consumentengedrag, interesses, voorkeuren, attitudes en beleving op individueel niveau te achterhalen? En hoe zijn die toe te passen binnen bestaande en nieuwe ´business´ modellen?
– Wat is de impact van de digitale technologie op de privacy van individuen: welke risico´s lopen mensen?
Wat kunnen hackers allemaal en wat kunnen we doen om deze risico’s te verminderen?
– Wat is de impact van de digitale technologie op de identiteits- en relatievorming van individuen? Hoe
wordt gedrag in de online omgeving gemanipuleerd?
– Hoe zou je met persoonsgegevens en privacy van individuen vanuit ethisch perspectief willen omgaan?
– Naar een andere oplossing om voor mensen om hun privacy (beter) te beschermen; consument aan het stuur!?
– Hoe organiseer je op realistische wijze dat de privacy van je relaties wordt gerespecteerd? Met aandacht voor cultuur, organisatie, beleid, programmering en monitoring?
– Welke sectorspecifieke verschillen, uitdagingen en oplossingen zijn er onder meer in de zorg, bij de overheid en in de financiële sector?
– Last but not least wordt er gewerkt aan praktijkcasussen en vraagstukken die spelen bij deelnemers en hun organisaties.

Voor wie
Dit programma is bedoeld voor privacy officers, functionarissen gegevensbescherming, cyber security specialisten, marketeers, advocaten en juristen en beleidsmedewerkers, managers en adviseurs die te maken hebben met de juridische, economische, ethische, technische en organisatorische vraagstukken en verandertrajecten met betrekking trekking tot privacy en de verwerking, opslag en gebruik van persoonsgegevens. Het geeft je vanuit verschillende invalshoeken een verfrissende kijk op privacy. Met nieuwe inzichten uit de wetenschap en praktijk kun je betere oplossingen vinden voor concrete privacy issues en gericht werken aan het ontwerp en de realisatie van het privacybeleid voor jouw organisatie.

Inschrijven met korting
Inschrijven kan door het inschrijfformulier in te vullen. Op het inschrijfformulier graag bij ‘Bijzonderheden’ vermelden dat je ‘via HRCOMMUNITY’ bent aangemeld. Dan wordt de korting automatisch doorberekend en betaal je geen €2.795,- excl BTW maar slechts €2.495,- excl BTW!. Vragen over het programma? We vernemen het graag. Neem contact op met Karin Rigterink, E: k.rigterink@uva.nl (M: 06 54334080) of Frank Slisser E: frank.slisser@gmail.com.

Docenten
De Masterclass wordt begeleid door prof. dr. Ed Peelen en drs. Frank Slisser. Sprekers zijn onder andere:
– Mr. Alexander Singewald, CEO Singewald Consultants Group
– Matthias de Bruyne MsC, legal counsel DDMA
– Dr. Bart van der Sloot, UvA/Universiteit van Eindhoven
– Marjolijn Lanzing MsC, UvA/Universiteit van Tilburg
– Marie-Jose Hoefmans, co-founder Schluss
– Mr. Paul Korremans, partner Comfort-IA

Gegevens

Datum:
23 mei
Tijd:
08:00 - 17:00
Kosten:
€2.795
Evenement Categorie:
Website:
http://aags.uva.nl/content/executive-programme/masterclass-privacy/masterclass-privacy.html

Organisator

Universiteit van Amsterdam

Locatie

Universiteit van Amsterdam, locatie Roeterseiland. Externe locatie nog nader te bepalen.
Roeterstraat Amsterdam + Google Maps