MARKETING < meets /> HR
verbinden & creëren
KENNIS ECOSYSTEEM
Al jaren bouwen wij aan een ecosysteem waar HR-professionals kunnen verbinden, creëren, delen, leren, groeien en innoveren. Jij als vertegenwoordiger van een HR-dienstverlener vervult daar een belangrijke rol bij.
Wij zoeken constant naar manieren om het (hoog kwalitatieve) bereik van de community (nog beter) te benutten, om verbindingen te versterken en nog meer te leren van elkaar. Niet alleen voor en met onze bezoekers en leden, die veelal HR-professional zijn, maar zeker ook met partners. Bij die partners hebben we over het algemeen contact met de marketeers.
En laten wij nou vinden dat marketing en human resource management heel dicht tegen elkaar aanzitten, het gaat immers om het in beweging krijgen en houden van mensen. Het leek ons dus een alleraardigst idee om een partnermiddag voor de marketeers van HR-dienstverleners te organiseren. Als cadeautje en als leerervaring. Waarbij wij het natuurlijk heel leuk vinden als je je HR-manager meeneemt, als er in jouw organisatie een HR-afdeling is.
MARKETING MEETS HR
Deze middag staat in het teken van de verbinding en de parallelen tussne HR en Marketing. Wat kunnen zij van elkaar leren, hoe kunnen ze elkaar versterken en hoe kunnen we beter met elkaar optrekken?
We hebben een aantal deskundige sprekers uitgenodigd die je op inspirerende en interactieve wijze vertellen over hun specialisme en dat illustreren met praktijkcases:
- Lara Molendijk – Internal branding – NewGrowth Strategies/NIMA
- Zeeshan Khan – Neuromarketing – Eneco/Funsumer
- Elze Hoogendoorn – HR-manager – De Vegetarische Slager
Uiteraard is er voor, tijdens en vooral na deze meetup ruim gelegenheid te netwerken en andere koplopers in het vakgebied te spreken.
WAT JE WELLICHT OOK WILT WETEN.
Programma
14:00 -14:300 Inloop
14:30 – 16:30 Inspiratiesessies inclusief pauze
16:30 – 17:30 Borrel
Antwoord op mogelijke vragen
Vrijdag 6 oktober 2023 van 14:00 tot 17:30
Wij vragen geen financiële vergoeding. Wel 3 uur van je tijd.
Nee!
Het logo is een origami vogel. De 5 blauwe kleuren zijn geïnspireerd door Feng Shui en de 5 elementen hout, vuur, aarde, goud/metaal en water. Zij staan voor balans en evenwicht. Origami staat voor ontvouwen, voor ons voor ontsluiten (van potentieel). De 6e (grijze) kleur staat voor de verbinding tussen de communities. Wij hebben voor een vogel gekozen omdat wij geïnspireerd zijn door zwermintelligentie. Weet jij welke 3 natuurwetten hieraan ten grondslag liggen?
INSPIRATIE SESSIES.
Over Zeeshan
Zeeshan Khan is een zeer ervaren professional met een sterke achtergrond in business en economie en zit in het leadership team van Eneco als Senior Lead Marketing & Sales
Hij is een fervent liefhebber van neuromarketing, een vakgebied dat neurowetenschappen en marketing combineert om gedrag op een dieper niveau te begrijpen. Zijn passie voor neuromarketing voedt zijn verlangen om de onbewuste drijfveren achter besluitvorming te onderzoeken en deze kennis te gebruiken om meer impactvolle en overtuigende marketingcampagnes te creëren.
Deze sessie zal hij ingaan op de basis principes van neuromarking met voorbeelden uit de praktijk.
klik op afbeelding voor meer info >>>
Als organisatie is het belangrijker dan ooit om jezelf te onderscheiden en unieke aantrekkingskracht te hebben. Niet alleen naar klanten maar juist ook naar medewerkers. Misschien is dat laatste nog wel het belangrijkste.
Waarom is je merk daarvoor zo belangrijk? En vooral ook: Hoe doe je dat?
Tijdens deze workshop laten we zien waarom merkkracht ook naar medewerkers heel belangrijk is.
Daarnaast word je aan het denken gezet over je eigen merk en hoe je dat kan inzetten richting medewerkers.
==
Lara Molendijk, expert op internal en employer branding, leidt deze workshop. Als brand consultant bij New Growth Strategies, adviseert zij inmiddels 8 jaar vele mooie merken op dit gebied, van profit, non profit, lokaal tot internationale merken. Denk aan Etos, Achmea tot aan bijvoorbeeld KWF. Daarnaast is zij voorzitter van de internal branding community van NIMA. Zij neemt ons mee met inspiratie, concrete voorbeelden en praktische handvatten.
klik op afbeelding voor meer info >>>
Elze stond aan het begin van het (werkgevers)merk – en HR – van De Vegetarische Slager en heeft de enorme groei en uiteindelijk de overname door Unilever doorlopen met dit sterke merk.
Zij neemt ons mee in de reis die De Vegetarische Slager heeft afgelegd en de parallellen die er zijn tussen marketing vanuit het klant-perspectief en vanuit het medewerkers-perspectief.
klik op afbeelding voor meer info >>>
The Community Building Group (TCBG) bouwt en onderhoudt communities, zoals HRcommunity en Onderwijscommunity.
Wij zoeken constant naar manieren om het (hoog kwalitatieve) bereik van de communities (nog beter) te benutten en onze sponsors zo goed mogelijk te helpen met hun ‘brand awareness’ en leadgeneratie. Primair verzorgen wij voor onze sponsors het podium en maken wij verbinden mogelijk.
Om een stapje verder te kunnen gaan zijn wij vorig jaar een full stack marketingbureau begonnen, MarketingBIJ genaamd.
Met MarketingBIJ ondersteunen wij de partners in ons ecosysteem om de communities beter te kunnen bedienen en om er ook meer uit te halen. Dat is fijn voor onze partners, voor ons zelf en voor onze leden, een triple win dus.
Tijdens deze partnermiddag lichten wij kort toe wat MarketinBIJ net ietsjes anders maakt dan veel traditionele marketingbureau’s:
Emke Daniels, Berend Brouwer, Mathieu de Man & Remco Mostertman
klik op afbeelding voor meer info >>>