HRcommunity Festival

EEN DAG OM TE VERBINDEN

22 september 2022, 11.00-17.15, DUS Utrecht

Wat

Bezoek de interactieve belevingsmarkt door middel van serious gaming, doe inspiratie op bij keynotes, ga aan de slag met relevante HR thema’s tijdens breakout rondes en ontdek de nieuwste innovaties.

Wie

Tijdens het HRcommunity Festival verwelkomen wij HR-teams en HR-professionals met functies als HR business partners, HR adviseurs, HR specialisten, projectleiders en managers uit organisaties. 

Waarom

Door te verbinden, te ontmoeten, kennis te delen, van elkaar te leren en samen te beleven verbeteren wij de HR functie in organisaties.

Keynote 1 | Rens van der Vorst | Maakt technologie ons gelukkiger?

In onze wereld speelt digitale technologie een steeds grotere rol, dat is geen nieuws. Maar wat verwachten we eigenlijk van al die technologie? Maakt AI ons werk leuker, of juist niet? Komen onze talenten meer tot bloei, of worden ze onderdrukt? Stuk voor stuk grote, belangrijke vragen, die door Rens van der Vorst teruggebracht worden naar de praktijk van vandaag. Op een prikkelende, eigenzinnige, schurende maar altijd relevante manier schijnt Rens zijn licht op onze plaats in deze digitale wereld.

Rens van der Vorst is technofilosoof bij Fontys Hogescholen. Hij is docent, doet innovatieve projecten en internationaal onderzoek naar nieuwe methodes en tools (www.tict.io). Daarnaast publiceert hij columns en boeken en is zijn nieuwste boek: Waarom je Altijd Wilt Winnen van je Navigatiesysteem, inmiddels in de vijfde druk.

D&I als business strategie

Diversity & Inclusion, de meeste bedrijven 'zijn er mee aan de slag' en het is een veelbesproken onderwerp. Maar waarom eigenlijk, wat is het belang van D&I en waarom is dit de laatste paar jaar opeens een hot topic? Wie is er verantwoordelijk voor en is dit niet een trend die op een gegeven moment weer overwaait?

De afgelopen 15 jaar heeft Gwen de meeste tijd van haar carriere doorgebracht in de Telecom en Tech industrie, waar ze verantwoordelijk was voor People&Culture en voor Talent Development Programma’s en D&I initiatieven in het bijzonder. Momenteel is ze verantwoordelijk voor het ontwerpen en runnen van het global D&I programma binnen Hexaware, een wereldwijd Indiaas Tech bedrijf.

Tijdens de interactieve breakout rondes ga je de diepte in met HR experts over actuele HR thema’s. Kies de meest aansprekende HR-thema’s en ga de verdieping in tijdens de breakouts met HR experts. Na een inleidend verhaal van de HR expert ga je aan de slag met het centrale thema. Vanuit de praktijkervaring krijg je handige tips en tricks, zodat je het geleerde ook echt in de praktijk kan toepassen. Lees hieronder meer over de breakout sessies. 

Breakout sessie 1 | FullCircle powered by PeopleFirst Group

Less searching, better hiring: het aantrekken en behouden van medewerkers blijft een uitdaging en top of mind. Wat als je kan kiezen door potentiële kandidaten aan te trekken/ matchen op cultuur en vaardigheden en ze weet te behouden door de recruitment en onboarding-fase door te meten?

Breakout sessie 2 | Door Sparkling Gems

(Voor-)oordeel? De cijfers liegen er niet om. De meest gemelde bias in recruitment is de zogeheten ‘affinity bias’. 80% van de managers maakt zich hier wel eens schuldig aan. Wat betekent dat voor kansen op de werkvloer? En hoe maak jij positief impact hierop? Doe mee in deze interactieve break-out!

Breakout sessie 3 | Door HABTIC

Je werknemers Fit for Purpose, door innovatie in medewerker welzijn. HABTIC deelt in deze breakout haar verhaal en kennis.

Breakout sessie 4 | Door The Robins

Gonny Vink en Bas Krikke – mede auteurs van het kersverse boek Samenwerken op Afstand gaan in een boeiend vraaggesprek met HP van Tilburg, oprichter van de Microsoft Teams community op de kansen en uitdagingen voor HR en Management in Hybride Werken. Tevens zullen alle puzzelstukjes in het ecosysteem rondom een videoplatform Teams kort aan bod komen.

INSPIREREN

Laat je inspireren door de ervaringen van anderen in het HR vakgebied. Tijdens de keynotes en breakout sessies delen experts hun ervaringen en inzichten.

DELEN

Kom in contact met collega’s. Ontdek hoe zij omgaan met de uitdagingen waarmee zij te maken hebben en jij (straks) misschien ook.

LEREN

Van inspiratie naar implementatie. Van best practice naar next practice. Krijg op deze dag handvatten om wat je leert in de praktijk toe te passen.

BELEVEN

Kom naar de belevingsmarkt, waar je door middel van een game kennis kunt maken met verschillende initiatieven die je ter plekke kunt mee maken.

Programma

Tijd Programma
10.30 – 11.00  Inloop en ontvangst
11.00 – 11.05 Opening door Emke Daniëls van HRcommunity
11.05 – 11.15 Stoelyoga sessie voor een frisse start
11.15 – 11.45  Keynote 1 Rens van der Vorst: Maakt technologie ons gelukkiger?
11.45 – 11.50 Innovatiepitch 1 door Seepeople
11.50 – 12.30 Lunch met muzikale begeleiding
12.40 – 13.30 Breakout ronde 1 
13.40 – 14.40 Belevingsmarkt
14.50 – 15.40 Breakout ronde 2
16.00 – 16.10  Stoelyoga sessie
16.10 – 16.15  Innovatiepitch 2 door Optios
16.15 – 16.45 Keynote 2 Gwen Kolader: D&I als business strategie
16.45 – 16.50 Innovatiepitch 3 door The Upgrade Society
16.50 – 16.55 Prijsuitreiking Serious Game 
16.55 – 17.00 Prijsuitreiking Innovaties
17.00 – …  Borrel 

Locatie // DUS

DUS is een plek waar je de immense schepen op het Amsterdam Rijnkanaal bijna kunt aanraken en een Work & Playground. Het is een creatieve omgeving, zowel binnen als buiten die inspireert, verbindt en nieuwe inzichten geeft. Naast ruimte voor inhoud is er ook genoeg lol te beleven: strijk neer in een van de hangmatten om even tot rust te komen bijvoorbeeld. 

Kortom: een perfecte locatie voor het HRcommunity Festival waar genoeg te beleven valt. 

Wil je alvast een voorproefje van deze unieke locatie? Bezoek dan de website van DUS Utrecht. 

Adres: Sophialaan 1, 3542 AR Utrecht. Op de locatie is er voldoende parkeergelegenheid aanwezig.

Zorg dat je erbij bent!

Team ticket: 800,00 euro voor drie personen

Individueel ticket: 300,00 euro voor een persoon

* De genoemde bedragen zijn Excl. BTW.

Bekijk hier de aftermovies!

Hoi

Hoi

Mede mogelijk gemaakt door