Integron

Integron weet hoe belangrijk klanten en medewerkers voor jou zijn. Integron biedt onderzoek en inzicht en informeert en activeert jouw organisatie om het beste uit klant en medewerker te halen. Samen met jou bouwen ze betekenisvolle organisaties waar klanten en medewerkers zich thuis voelen.

Artikel

Juist nu moeten werkgevers goed voor hun mensen zorgen

Medewerkerbeleving stagneert, verschil tussen branches blijft groot De impact van Covid-19 is in heel (werkend) Nederland groot. In een tijd van onzekerheid is het des te belangrijker om goed voor je medewerkers te zorgen. Zowel in tevredenheid van medewerkers als in de mate van betrokkenheid is een lichte stijging zichtbaar…
integronmedewerkerbelevingonderzoek
medewerkers enthousiaster dankzij inspanningen van werkgevers
Artikel

Nieuwe medewerkers enthousiaster dankzij inspanningen van werkgevers

De employee journey experience van werkend Nederland wordt in 2021 nog steeds sterk beïnvloed door corona en de genomen maatregelen. Maar de tevredenheid is onverminderd groot dankzij inspanningen van organisaties om de verbondenheid en betrokkenheid te behouden. Medewerkers werken nog vaak vanuit huis en leggen beduidend minder woon-werkverkeerkilometers af. Ook…
employee experiencetevredenheid
Nummer 1-uitdaging van werkgevers voor 2023: medewerkers behouden en binnenhalen
Artikel

Nummer 1-uitdaging van werkgevers voor 2023: medewerkers behouden en binnenhalen

De employee journey experience is veranderd en vraagt om meer aandacht van HR Nederland. Onboarden, maar ook offboarden is belangrijker dan ooit. Organisaties moeten meer oog hebben voor nieuwe, bestaande én vertrekkende medewerkers. Zo blijkt uit onderzoek naar de beleving van werkend Nederland tijdens de on- en offboarding fase bij…
arbeidsmarktemployee experienceemployee journeyintegronOffboardingonboarding
Offboarding verdient net zoveel aandacht als onboarding
Artikel

Offboarding verdient net zoveel aandacht als onboarding

Werkgevers onderschatten het belang van een goede afsluiting. Eenmaal weg kan een medewerker niets meer voor je betekenen, denken ze. Die aanname klopt niet. Oud-medewerkers zijn je ambassadeurs: ze delen hun indrukken, inclusief die van de laatste werkdagen, tijdens informele ontmoetingen met mensen onder wie zich mogelijk nieuwe medewerkers bevinden.
employee experienceintegronOffboardingoffboardingprocesonboarding
Onderscheid jouw organisatie door essentiele ‘employee value proposition’ -
Artikel

Onboarding door essentiële ’employee value proposition’

De coronamaatregelen hebben de employee journey experience van werkend Nederland in 2021 sterk beïnvloed. Medewerkers werken vaker dan ooit online en leggen beduidend minder woon-werkverkeerkilometers af. Bij het zoeken naar een nieuwe baan nemen digitaal solliciteren en online kennismaken met de nieuwe werkgever een vlucht. Dat staat in onze whitepaper…
employee journey experienceintegrononboardingwerkplezier
onboarding employee experience
Artikel

Onboarding is niet alleen de eerste werkdag

Tijdens de onboardingsfase wordt de fundering gelegd van de carrière van werknemers binnen je organisatie. De verwachtingen van de werkgever en werknemer worden afgestemd en de binding tussen beide partijen wordt hechter. Medewerkers zijn in de onboardingsfase het meest enthousiast met een eNPS van +3%. Toch praat meer dan een…
employee experienceemployee journeyintegrononboarding
employee journey experience
Artikel

Slechts 29% van de nieuwe medewerkers beveelt werkgever aan

Nog geen derde van de medewerkers die net gestart is bij een organisatie, is promotor van hun nieuwe werkgever. 26% praat zelfs negatief tijdens de onboardingsfase over zijn of haar nieuwe werkgever. Dit blijkt uit het onderzoek naar de beleving van 4400 medewerkers in Nederland gedurende de employee journey, uitgevoerd…
employee experienceemployee journeyintegronuitgelicht
Versterk de Employee Experience: 3 Do's en 3 Don'ts voor succes in een veranderende arbeidsmarkt
Artikel

Versterk de Employee Experience: 3 Do’s en 3 Don’ts voor succes in een veranderende arbeidsmarkt

In een tijd waarin organisaties te maken hebben met een krappe arbeidsmarkt, hoog ziekteverzuim, toenemende werkdruk en oplopende verloopcijfers, is het versterken van de employee experience (EX) van groot belang. Het creëren van een positieve werkomgeving en het bevorderen van het welzijn van medewerkers zijn cruciale factoren geworden bij het…
employee experienceeNPSEXintegron
Versterk de employee journey experience met deze 5 adviezen
Artikel

Versterk de employee journey experience met deze 5 adviezen

De employee journey experience is tijdens corona veranderd: medewerkers hebben meer dan ooit thuisgewerkt en ook verlopen sollicitaties en kennismakingen vaker digitaal. Om een positieve employee journey experience te realiseren heeft onderzoeks- en adviesbureau Integron enkele adviezen op een rij gezet. De adviezen zijn gebaseerd op de whitepaper Employee Journey…
arbeidsvoorwaardenemployee experienceOffboardingonboarding
Artikel

Wat hebben we in huis?

Bedrijven kijken snel buiten de deur in de zoektocht naar geschikt personeel. Maar wat heb je eigenlijk in huis? Medewerkers zien dat hun werkgever hun potentieel nóg beter kan benutten. Ook kan de onderlinge samenwerking effectiever. Bedrijven benutten het potentieel van hun medewerkers steeds beter: in 2018 was 65% het…
arbeidsmarktsummit

Wat hebben we in huis?

Artikelen, Summits
Werkend Nederland
Artikel

Werkend Nederland: “open organisatiecultuur en emotionele veiligheid vragen nog altijd om continue aandacht”

Jezelf kunnen zijn en zaken bespreekbaar kunnen maken is steeds belangrijker. Uit onderzoek blijkt dat de meeste Nederlanders zich emotioneel veilig voelen bij hun werkgevers, maar er valt zeker nog wat te winnen.
diversiteitinclusiviteitorganisatiecultuurveilige werkomgeving
Zó haal je het meeste uit eNPS
Artikel

Zó haal je het meeste uit eNPS

4 tips die leiden tot meer écht enthousiaste medewerkers die je bedrijf actief aanbevelen als werkgever Medewerkerbeleving en klantbeleving zijn nauw met elkaar verbonden. Tevreden medewerkers zorgen voor loyale klanten en loyale klanten zorgen voor tevreden medewerkers. Zijn loyale klanten topprioriteit voor jouw bedrijf? Besef dan dat je hierin alleen…
eNPSintegronklantbelevingmedewerkerbeleving

Coronacrisis

Het coronavirus heeft grote impact op organisaties en hun medewerkers. De komende periode vind je tips, wetenswaardigheden, inspiratie en meer in deze collectie. Uiteraard melden we het ook zo spoedig mogelijk als er nieuws is.
Filters
Herstel
Herstel
Herstel
Herstel

Bezoeker!

Community Leden

Alle Leden >>>

Artikelen & Blogs

Partners