Pagina niet gevonden

Oeps. De pagina die je zocht bestaat niet (meer). Controleer of je de juiste url hebt ingevoerd.

Ga naar de Homepage of maak gebruik van de zoekbalk. Sorry voor het ongemak.

Artikel

Welk gedrag van managers correspondeert met werkgeluk en -prestaties?

In dit artikel lees je waarom het gedrag van de managers één van de grootste knoppen is waaraan je kunt draaien om werknemerswelzijn én prestaties te verbeteren. Wat weer gevolgen heeft voor ziekteverzuim en personeelsverloop. Maar vooral hoe het gewenste manager-gedrag er dan concreet uit ziet.
gedragleiderschapmanagersprestatiewelzijn
De skills-based organisatie: geen trend, maar bittere noodzaak
Artikel

De skills-based organisatie: geen trend, maar bittere noodzaak

Een focus op skills is geen trend, maar bittere noodzaak. Door ongekende personeelsschaarste zijn organisaties genoodzaakt om anders te kijken naar hoe zij werk organiseren. Het deconstrueren van zeer moeilijk vervulbare functies is noodzakelijk. Niet alleen om vanuit skills te kunnen matchen, maar ook om te bekijken of taken wellicht…
PersoneelsschaarsteSkill matchingskills
Opleidingen in 2024, wat er (gelukkig) niet verandert
Artikel

Opleidingen in 2024, wat er (gelukkig) niet verandert

Learning & Development professionals worden bestookt met slogans ‘Aan de slag met de generatiekloof’ of ‘Overleef de Permacrisis’. Uitspraken die suggereren dat we geconfronteerd worden met unieke vragen. Maar is dat wel zo? En zijn de antwoorden dus anders? In dit artikel kom je dat te weten.
basisbehoeftenChronocentrismEvidence Based ApproachGrondige AanpakLearning And Development
Artikel

Het is de angst voor de angst

In de afgelopen decennia heeft technologie ons (werkzame) leven enorm veranderd en deze trend lijkt zich verder door te zetten. Te ver, aldus een grote groep mensen. Remco Mostertman behoort niet tot deze groep. Hij ziet vooral mogelijkheden. ‘Al vergt het wel een ander soort van denken.’
Kennis delen leidt met de post-hbo HRM tot persoonlijke groei
Artikel

Kennis delen leidt met de post-hbo HRM tot persoonlijke groei

Kennis overbrengen is een belangrijke drijfveer voor Miranda Kramer. Dat doet ze door als Customer Support medewerker AFAS-klanten te helpen, en als buddy voor nieuwe collega’s. De stap naar een rol als docent voor de post-hbo HRM was nieuw en spannend. Helemaal omdat het een relatief nieuwe opleiding was. Toch…
automatiserenHRMopleiding