Homepagina
Artikel
3 redenen om een extern vertrouwenspersoon aan te stellen
Op dit moment is het aanstellen van een externe vertrouwenspersoon volgens de Nederlandse wetgeving nog niet verplicht. Met de nadruk op nóg, want de wetgeving om dit wél verplicht te maken ligt al klaar.
Artikel
3 tips om psychologische veiligheid te stimuleren
Psychologische veiligheid. In een notendop betekent dit dat iedereen zich veilig voelt, zich durft uit te spreken en zich kwetsbaar op durft te stellen in het team. Kortom: helemaal jezelf durven zijn, zonder bang te zijn veroordeeld te worden. Dat is niet voor iedereen even makkelijk, vooral als je geen…
Document
3-Stappenplan voor duurzamere inzetbaarheid
Hoe zorg je dat werknemers in goede gezondheid en op een productieve manier de pensioendatum halen. In deze whitepaper een concreet 3-stappenplan
3-Stappenplan voor duurzamere inzetbaarheid
Whitepapers
Artikel
4 redenen waarom onboarding cruciaal is voor het MKB
Waarom onboarding software voor het MKB cruciaal is PLUS onze 2-staps gids voor het kiezen van de beste oplossing die bij jullie past.
Artikel
5 belangrijke nadelen van slechte pensioencommunicatie
Welke nadelen zijn er als je niet goed communiceert over pensioen? Als werkgever loop je een risico op aansprakelijkheid, maar vooral ontneem je werknemers essentiële informatie om keuzes te maken. Als je niet goed communiceert over de mogelijkheden binnen het pensioen kan er onrust ontstaan en komt er onnodig druk…
Artikel
5 essentials voor een krachtige L&D strategie die geld oplevert
Al in 2019 melden McKinsey & Company dat de belangrijkste tool voor het binnenhalen en behouden van talent een goede Learning & Development strategie is. Zij hebben uitgebreid onderzoek gedaan tussen 2014 en 2019 met de vraag aan CHRO’s en CEO’s wat het belangrijkste onderdeel gaat worden in hun organisatie.…
Document
5 HR tips voor meer grip op planningen en urenregistraties
Elke HR-afdeling van een productiebedrijf, logistieke onderneming of distributiecentrum, kent dit: de grilligheden van de 24-uurs economie gooien oude werkwijzen en zekerheden overboord. Daardoor zijn het plannen van personeel, het registreren van gewerkte uren en de verloning, complexe zaken geworden. Hoe ga je daar als HR manager mee om? Deze vijf tips helpen.
Document
5 manieren waarop People Workflow Automation de toekomst van HR verandert
De vijf belangrijkste aspecten die de praktijk van HR gaan veranderen door de automatisering van HR-workflows. Aan het woord is Ross Seychell, Chief People Officer van Personio. Hij vertelt o.a. over de ontwikkelingen rond software en wat voor kansen dit oplevert voor HR, maar ook hoe je dit toepast in de gehele organisatie en niet alleen bij HR.
Artikel
5 Redenen om wel te sturen op diversiteit en inclusie
HR-professionals zijn zich in toenemende mate bewust van de positieve gevolgen van het nastreven van een divers medewerkersbestand. Uit onderzoek blijkt echter dat op dit thema niet wordt doorgepakt.
Artikel
5 redenen waarom microlearning onmisbaar is bij een goede e-learning
Als je het over e-learning hebt, dan heb je het sec over het overbrengen van educatieve stof of trainingsinhoud door het gebruik van elektronische apparaten zoals computers, tablets of telefoons. Daarbinnen is er natuurlijk een breed scala aan type e-learnings in verschillende vormen en maten. Het kan een korte learning…
Document
5 tips om je personeel te behouden
Ruim de helft van de Nederlandse bedrijven kampt momenteel met een personeelstekort. En hoewel de cijfers in het vierde kwartaal van 2023 een lichte daling lieten zien, is het eind van deze problematiek nog lang niet in zicht.
5 tips om je personeel te behouden
Whitepapers
Artikel
5 tips om van Blue Monday naar Take care Monday te gaan
OneFit pleit ervoor om Blue Monday om te dopen tot ‘Take Care Monday’: zorg voor je medewerkers en zorg voor elkaar op deze oninspirerende dag. Robert van OneFit geeft 5 handige tips om de Blue Monday een stukje te verzachten.
Artikel
5 topopleidingen voor HR professionals en leidinggevenden
SDO Hogeschool voor Moderne Bedrijfskunde biedt vijf kennismodules aan die relevant zijn voor HR professionals. Lees er in dit artikel meer over.
Artikel
5 uitgangspunten om digitaal leren op de werkvloer tot een succes te maken
De moderne student, wie is dat? Dat is de snelle, hippe persoon die weet wat er allemaal mogelijk is en die op zijn moment en manier wil leren. Het is de persoon die geen weerstand heeft tegen digitaal leren, mits het past bij zijn of haar visie op hoe zoiets…
Artikel
50% van de medewerkers geeft aan wel eens te zijn gediscrimineerd tijdens de sollicitatieprocedure
Uit gegevens blijkt dat meer dan de helft van de sollicitanten ervaring heeft gehad met discriminatie op de huidige arbeidsmarkt. Het is de taak van bedrijven om een inclusiever wervingsklimaat te creëren, zeker nu steeds meer internationaal talent zich aanbiedt op de arbeidsmarkt.
Artikel
7 belangrijke selectiecriteria bij de keuze voor een behandelaar
Het aantal behandelaars van psychische klachten zoals burn-out neemt bijna dagelijks toe. Zie je door de bomen het bos niet meer? Ellen Botman, CEO van Happy Brain® Clinics en stress-expert, deelt zeven selectiecriteria bij de keuze voor een behandelaar.
Artikel
7 stappen die je moet volgen voor een succesvol medewerkersonderzoek
Effectory, specialist in medewerkersfeedback en surveys, heeft een checklist opgesteld waarmee je gemakkelijk stap voor stap een survey-proces opstart.
Artikel
7 tips om de werkdruk en stress thuis in balans te houden
De laatste jaren is thuiswerken in toenemende mate populair geworden. Door technologische ontwikkelingen is het makkelijker dan ooit om effectief op afstand te werken. Bovendien is door de coronacrisis, en het gedwongen thuiswerken voor velen, vanuit huis werken nog meer gemeengoed geworden.
Podcast
7 typen rust die je lichaam nodig heeft
Afschakelen, je rust pakken, bijtanken, opladen. Ofwel: je lichaam de kans geven om te herstellen en ontspannen. Dit is super belangrijk voor je energieniveau, mentale gesteldheid, geluksgevoel en eigenlijk je algehele welbevinden.
Artikel
8 impactvolle retentiestrategieën voor 2023
“Oh, maar je vindt zo weer iets nieuws!” klinkt het als iemand vertelt dat ze ontslag heeft genomen. Het is een van de eerste dingen die je hoort wanneer je nu ontslag neemt. De banenmarkt is op het moment ook gunstig. Daardoor is het personeelsverloop hoog: 33% van de werkenden…
Artikel
Aan de slag met een duurzamer personeelsbeleid? Zo pak je het aan!
In dit artikel lees je waarom het zo belangrijk is om een toekomstgerichter beleid te ontwikkelen en medewerkers te behouden. Ook lees je over de 3 belangrijkste tips voor een slimme aanpak hierbij.
Artikel
AI als co-piloot: op deze manier helpt het bij het maken van trainingen
Het creëren van de juiste leerinhoud voor een werknemerstraining kan best een uitdaging zijn. Om alle belangrijke aspecten in een training uit te lichten en een duidelijk trainingsprogramma samen te stellen, moet men namelijk vaak met verschillende experts om tafel. Bovendien vereist het veel maatwerk en zijn voor elke organisatie…
Artikel
AI inzetten voor corporate training: zo til je jullie L&D naar een hoger niveau
AI heeft op allerlei manieren invloed op de manier waarop we vandaag de dag werken. Dit soort technologische ontwikkelingen gaan razendsnel, ook in de wereld van L&D. In dit artikel deelt Lepaya tips over de voordelen van AI in corporate training, waarmee je zowel je organisatie als je medewerkers future…
Artikel
Als je dit doet, dan zit je op safe met pensioencommunicatie
Communiceer jij bij een verandering in de werksituatie naar je werknemers? Vanuit de wet Pensioencommunicatie heb je als werkgever een verplichting. Wij geven je handvaten om invulling te geven aan pensioencommunicatie.
Document
Antwoord op de 5 meestgestelde vragen over de Whk (Werkhervattingskas)
Begin december valt hij weer op de mat van de werkgever, de premiebrief voor de Whk-premie van 2022. Bij één op de drie vastgestelde premies zien wij fouten voorkomen, hoe voorkom je dit? We geven je graag antwoord op de 5 meest gestelde vragen over de Whk.
Coronacrisis
Het coronavirus heeft grote impact op organisaties en hun medewerkers. De komende periode vind je tips, wetenswaardigheden, inspiratie en meer in deze collectie. Uiteraard melden we het ook zo spoedig mogelijk als er nieuws is.