MARKETING < meets /> HR

verbinden & creëren

DE PARTNERMIDDAG IN HET KORT.

Wie

Deze partnermiddag is voor marketeers en HR-professionals die zich met employer branding bezig houden. Uiteraard zijn de marketeers van HR-dienstverleners uit ons ecosysteem van harte welkom, maar wij verwelkomen ook graag nieuwe mensen.

Wat

Een inspiratiesessie over employer en internal branding. Met 2 breakouts, een inspirator die wij nog bekend maken en ruime gelegenheid om te netwerken, onder meer tijdens de borrel.
Het aantal plekken is gelimiteerd, dus meld je snel aan.

Waarom

De online wereld is open en transparant en werknemers spelen een steeds grotere rol bij employer branding. Het (werkgevers)merk dat naar buiten komt moet congruent zijn aan het beeld dat werknemers binnen ervaren. Hiervoor is een samenspel van marketing en HR nodig.

WAT KAN JE VERWACHTEN.

Programma 30 mei

13.30 uur | Inloop
14.00 uur | Opening
14:10 uur | Employer Branding bij ‘de beste werkgever van Europa’. Hoe dan?
14.45 uur | Break-out ronde 1
15.30 uur | Pauze
15.45 uur | Break-out ronde 2
16.30 uur | Afronding
16.45 uur | Netwerkborrel

Breakouts:

  1. Verbinden: Trends in internal branding en aanpak middels het fasemodel (Lara Molendijk)
  2. Aantrekken: Trends in employer branding en aanpak voor een sterke Employer Value Proposition (Randy van Essen)

Uiteraard is er voor, tijdens en vooral na deze meetup ruim gelegenheid te netwerken en andere koplopers in het vakgebied te spreken.

Antwoord op mogelijke vragen

Omdat zowel de NIMA als HRcommunity vinden dat HR en Marketing elkaar op diverse terreinen prima verder kunnen helpen en dat we veel van elkaar kunnen leren. Bovendien is het leuk en leerzaam om elkaar zo nu en dan te ontmoeten.

Donderdag 30 mei 2024 van 13:30 tot 17:00

In het huis van TBWA\NEBOKO en New Growth Strategies.

Generaal Vetterstraat 82
1059 BW Amsterdam

Ja. Voor het Olympisch Stadion stopt een tram, vanaf daar is het 10 minuutjes lopen.

Wij vragen geen financiële vergoeding. Wel een bijdrage middels inzet en inbreng van kennis, inzichten en bevlogenheid.

Nee, in oktober was de eerste keer. Die meetup had uitmuntende commentaren en lovende beoordelingen. Dus wij besloten er nog een te organiseren. Als de komende weer succesvol verloopt, dan gaan wij drie maal per jaar een Marketing x HR meetup organiseren.

Nee! Je tekent in voor deze meetup en niets anders of meer. Als lid van de NIMA verkrijg je wel PE punten

Het logo is een origami vogel. De 5 blauwe kleuren zijn geïnspireerd door Feng Shui en de 5 elementen hout, vuur, aarde, goud/metaal en water. Zij staan voor balans en evenwicht. Origami staat voor ontvouwen, voor ons voor ontsluiten (van potentieel). De 6e (grijze) kleur staat voor de verbinding tussen de communities. Wij hebben voor een vogel gekozen omdat wij geïnspireerd zijn door zwermintelligentie. Weet jij welke 3 natuurwetten hieraan ten grondslag liggen?

SESSIES.

Lara Molendijk

Internal Branding

Lara Molendijk

Trends in internal branding & aanpak middels het fasemodel

Lara Molendijk, expert op internal en employer branding, leidt deze workshop. Als brand consultant bij New Growth Strategies, adviseert zij inmiddels 8 jaar vele mooie merken op dit gebied, van profit, non profit, lokaal tot internationale merken. Denk aan Etos, Achmea tot aan bijvoorbeeld KWF.

Daarnaast is Lara voorzitter van de internal branding community van NIMA. Zij neemt ons mee met inspiratie, concrete voorbeelden en praktische handvatten.

Lara Molendijk

Rik ten Wolde

HR, Marketing & Cultuur

Rik ten Wolde

Employer Branding bij ‘de beste werkgever van Europa’. Hoe dan?

Context

1 Iemand op HR met 700 medewerkers, een medewerkersstop in een krappe arbeidsmarkt, solliciteren via audities en iedereen begint als trainee. AFAS Software doet overduidelijk dingen anders dan anderen. En niet zonder succes. In de afgelopen jaren steeg hun eNPS naar +79 en werden ze de beste werkgever van Nederland en Europa. Maar hoe heeft AFAS dat voor elkaar gekregen en welke keuzes worden er gemaakt?

Rik vertelt over de brug tussen HR en marketing. En zonder te verklappen waar alles over gaat, mag je alvast één ding weten: het woord ‘cultuur’ zal vaak voorbijkomen.

Bio

Rik ten Wolde is Senior Marketingmanager bij AFAS Software en verantwoordelijk voor klantsucces, employer branding en CSR bij AFAS. Ook is hij bestuurslid van de NIMA B2B-community.

Rik ten Wolde

Rik ten Wolde

Randy van Essen

Employer Branding

Randy van Essen

Trends in employer branding & aanpak voor een sterke Employer Value Proposition

Van Essen heeft ruim twintig jaar ervaring bij multinationals als BP, T-Mobile en Reebok. In binnen- en buitenland vervulde hij directiefuncties op het gebied van merkpositionering, marketing-strategie en -communicatie. Voor zijn overstap naar New Growth Strategies werkte Van Essen als chief marketing officer bij het legendarische surfmerk O’Neill.

De ambitie van New Growth Strategies om organisaties te laten groeien, sluit naadloos aan bij Van Essens persoonlijke visie. “Ik geloof in duurzame groei door gewaagde maar ook gedegen keuzes te maken. Het is geweldig om bij New Growth Strategies mijn commerciële, strategische en digitale ervaring in te zetten om samen met een indrukwekkend team verder te bouwen aan veelzijdige merken in verschillende branches.”

Randy Van Essen

Deze middag staat in het teken van verbinding tussen HR en Marketing. Als het gaat om het aantrekken en behouden van medewerkers is een goede samenwerking essentieel.

New Growth Strategies host deze middag en biedt een tweetal sprekers die op inspirerende en interactieve wijze vertellen over hun specialisme op het aantrekken van medewerkers en het behouden van medewerkers. Dit doen zij aan de hand van belangrijke trends en inzichten, door hen ontwikkelde methode en praktijkcases.

Verwacht korte mini-colleges met tips voor toepassing in de praktijk aan de hand van een aantal cases. Beide deskundige zijn ervaren sprekers en geven over dit onderwerp masterclasses bij NIMA.

NIMA is een beroepsvereniging voor mensen en bedrijven die werken in marketing, communicatie en/of sales met zo’n 5000 aangesloten professionals.

Iedereen kan lid worden van NIMA. Marketeers kunnen zelf ‘member’ worden, maar ook bedrijven of organisaties kunnen zich bij ons aansluiten. We ondersteunen professionals in marketing, communicatie en sales met kennis en professionele vaardigheden.

Daarnaast bieden we een netwerk en hebben wij als doel onze members te inspireren. Met marketingdiploma’s en certificaten geeft NIMA duiding aan het kennisniveau en de werkervaring van specialisten in het vak. NIMA neemt examens af, maar leidt zelf niet op tot het bekende diploma NIMA Basis, A, B of C.

HRcommunity verbindt hr-professionals om het delen van kennis en ervaringen te vereenvoudigen en leren te versnellen. Oftewel innovatie vanuit verbinding. Wij dragen bij aan productieve en toekomstbestendige organisaties.

Wij ontsluiten kennis in allerhande soorten en formaten, publiceren opleidingen, events en webinars, en we hebben een grote vacature sectie. Maar bovenal vind je binnen HRcommunity andere professionals in jouw vakgebied, die jou verder kunnen helpen (en jij hen).

HR Business Partners, HR managers en HR-directeuren vinden binnen HRcommunity op alle thema’s van de HRjourney inspiratie.

AANMELDEN MARKETING x HR.

Wil jij deelnemen aan deze informatieve middag op 30 mei? Dat kan nog! Meld je snel aan, er zijn 40 plekken max en de eerste 30 zijn weg

Deze middag word je kosteloos aangeboden. Indien je verhinderd bent, kun je een collega blij maken met jouw ticket. Bij een ‘no-show’, zonder afmelding uiterlijk een week van tevoren, zijn wij helaas genoodzaakt je  € 150,- in rekening te brengen.

Naam(Vereist)
Akkoord(Vereist)

LOCATIE.

ECOSYSTEEM

Al jaren bouwen wij aan een ecosysteem waar HR-professionals kunnen verbinden, creëren, delen, leren, groeien en innoveren. Jij als vertegenwoordiger van een HR-dienstverlener vervult daar een belangrijke rol bij. 

Wij zoeken constant naar manieren om het (hoog kwalitatieve) bereik van de community (nog beter) te benutten, om verbindingen te versterken en nog meer te leren van elkaar. Niet alleen voor en met onze bezoekers en leden, die veelal HR-professional zijn, maar zeker ook met  partners. Bij die partners hebben we over het algemeen contact met de marketeers.

En laten wij nou vinden dat marketing en human resource management heel dicht tegen elkaar aanzitten, het gaat immers om het in beweging krijgen en houden van mensen. Het leek ons dus een alleraardigst idee om een partnermiddag voor de marketeers van HR-dienstverleners te organiseren. Als cadeautje en als leerervaring.