Tags: Assetmanagement, Facilitatie thuiswerken, hybride werken

Van thuiswerkplek tot kantoor: hoe houd je overzicht over de assets?

Iedereen mocht van kantoor thuiswerk benodigdheden meenemen, maar hoe hou jij nu eigenlijk bij wie welke spullen heeft en wat als iemand uit dienst gaat?

Eindelijk mogen wij weer gedeeltelijk naar kantoor en de verbinding met onze collega’s offline aan gaan! Je probeert een plek te bemachtigen, maar de helft van de stoelen en monitoren zijn weg.

Na een dag thuiswerken zeult één van je collega’s puffend een monitor het kantoor in. Na anderhalf jaar mag je eindelijk weer af en toe je collega’s op kantoor zien! Eenmaal aangekomen bij je bureau ontdek je dat er op alle afdelingen nog wat bureau stoelen missen. En op jouw plek zijn de muis en het keyboard ook verdwenen. Heb jij weer. In deze blog nemen we je mee in het reilen en zeilen van equipment management voor thuiswerkplekken en hoe daarin overzicht te creëren.

De uitdagingen van hybride werken

Geen bureaustoel geen probleem, zou je denken. Met alle gemak bestelt je bedrijf er weer één voor kantoor. Zo ben je de komende tijd weer voorzien. Maar daarmee is het probleem niet opgelost. Grote kans namelijk dat jouw bedrijf het hybride werken heeft ingevoerd. Dit betekent dat je werknemers deels thuis blijven werken en daar dus ook een volledig ingerichte werkplek nodig hebben. Als het bedrijf voor iedereen een bureaustoel via zowel kantoor als webshops faciliteert, kost dat veel tijd en is het overzicht snel kwijt. En zelfs als je gaat inventariseren wat waar nu precies staat, verouderd die informatie binnen no-time. En wat als iemand het bedrijf verlaat? Kopen zij de restwaarde van die dure stoel af of gaat ’’ie terug naar kantoor? Kortom, er komen heel wat problemen kijken bij de inrichting een thuiswerkplek.

Hybride werken toekomstbestendig faciliteren

Er zijn verschillende manieren waarop bedrijven met deze problemen om proberen te gaan. Denk hierbij aan het bijhouden van ellenlange Excel spreadsheets en papieren lijstjes. Dit is echter geen duurzame oplossing, daarom is het tijd voor een futureproof alternatief.

Feit is dat veel bedrijven na de pandemie hybride werken zijn gaan doorvoeren. Hier zijn de meeste werknemers maar wat blij mee. Er zijn dan ook steeds meer organisaties die hier publiek mee naar buiten komen. FrieslandCampina en Apple zijn hier goede voorbeelden van en hebben beiden besloten om hybride werken te faciliteren. Naast een nieuw beleid, moeten hier verschillende processen voor worden opgesteld. Zo zijn er verschillende bedrijven die besluiten om hun werknemers op bepaalde vaste dagen op kantoor te laten komen. Op deze manier wordt er niemand buitengesloten, maar zijn werknemers wel minder vrij.

Er zijn ook genoeg organisaties die hun werknemers hier wél vrij in laten. Het voordeel van deze verspreiding is dat files verleden tijd zijn. Dit heeft niet alleen een positief effect op het milieu, maar ook op het mentale welzijn van je werknemers (lees: geen verkeersagressie). Maar ook deze benadering kent nadelen. Je wilt bijvoorbeeld niet dat er bepaalde werknemers zijn die constant buiten de boot vallen. Ben jij nog zoekende in welke benadering het meest geschikt is voor jouw bedrijf, lees dan onze blog over een !

Kom de asset chaos te boven

Kortom komt er heel wat kijken bij hybride werken. Daarom faciliteren we bij Workwize jouw equipment management en alle benodigdheden voor de ultieme thuiswerkplek. Er is immers niks beter dan overzicht creëren nu de tijd van hybride werken echt aangebroken is. Workwize is een expert in het faciliteren van hybride werken en plaatst alle werkplekken via software onder één dak. Dankzij ons platform heb jij inzicht in de producten en services die je via kantoor hebt uitgeleend. Daarnaast bestellen jouw werknemers straks met een paar klikken alle benodigdheden voor hun thuiswerkplek. Zo weet je niet alleen waar alle assets gebleven zijn, maar zie je ook wie wat moet terugbrengen (of ophalen).

Benieuwd naar wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan vandaag nog met ons op. Of download onze whitepaper en ontdek hoe wij hybride werken faciliteren.

Naam(Vereist)
Akkoord(Vereist)
Hidden
Hidden
Tags: Assetmanagement, Facilitatie thuiswerken, hybride werken
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Ook Interessante Artikel

Bezoeker!

Community Leden

Alle Leden >>>

Artikelen & Blogs

WORD LID

Met HRcommunity maken we het werkveld iedere dag een stukje beter en mooier. Meld je gratis aan als lid, maak verbinding, haal én breng kennis, maak je eigen ledenprofiel, connect met andere leden en meer.

PUBLICEER

Heb je een uniek en interessant artikel geschreven en denk je dat deze interessant kan zijn voor de leden van HRcommunity? Stuur deze dan in via het formulier en wij gaan er mee aan de slag.

ADVERTENTIE