HR Webinar Week

24 september 2024
twee maal per dag
Online
Organisator: HRcommunity
Prijs: 0

HR Webinar Week
24 – 27 september 2024

verbinden

DE EMPLOYEE JOURNEY

Welkom bij onze unieke HR Webinar Week.

Na twee succesvolle weken in september 2023 en februari, organiseert HRcommunity eind september wederom een HR Webinar Week. Een week vol leerzame online colleges, verzorgd door HR directeuren en Thought Leaders van onze partners. 

Het centrale thema van die week is de Employee Journey:

Of het nou gaat om het aantrekken van werknemers of het ontwikkelen van talent, in de hele Employee Journey heeft HR een cruciale rol. Bij inspirerende onderwerpen zoals het stimuleren van werkgeluk, maar ook bij de minder leuke dossiers zoals offboarding en arbeidsmarktkrapte kan HR echt het verschil maken.

Up to date blijven op al deze thema’s kost tijd. En laat dat nou net zijn wat je weinig hebt als HR professional. Daar hebben wij wat op gevonden: de Webinar Week! In 4 dagen word je, vanuit je luie stoel, kort en bondig bijgepraat over actuele HR thema’s. Mis het niet!

EMPLOYEE JOURNEY

Welkom bij onze unieke HR Webinar Week.

Na twee succesvolle weken in september 2023 en februari, organiseert HRcommunity eind september wederom een HR Webinar Week. Een week vol leerzame online colleges, verzorgd door HR directeuren en Thought Leaders van onze partners. 

Het centrale thema van die week is de Employee Journey:

Of het nou gaat om het aantrekken van werknemers of het ontwikkelen van talent, in de hele Employee Journey heeft HR een cruciale rol. Bij inspirerende onderwerpen zoals het stimuleren van werkgeluk, maar ook bij de minder leuke dossiers zoals offboarding en arbeidsmarktkrapte kan HR echt het verschil maken.

Up to date blijven op al deze thema’s kost tijd. En laat dat nou net zijn wat je weinig hebt als HR professional. Daar hebben wij wat op gevonden: de Webinar Week! In 4 dagen word je, vanuit je luie stoel, kort en bondig bijgepraat over actuele HR thema’s. Mis het niet!

Welkom bij onze unieke HR Webinar Week.

Na twee succesvolle weken in september 2023 en februari, organiseert HRcommunity eind september wederom een HR Webinar Week. Een week vol leerzame online colleges, verzorgd door HR directeuren en Thought Leaders van onze partners. Waarbij ditmaal het thema ‘de dilemma’s van HR’ centraal staat. 

Er speelt enorm veel in de wereld en binnen organisaties. HR staat dagelijks voor de uitdaging om ogenschijnlijke tegenstrijdigheden samen te brengen. Samen met jou zoeken wij naar een antwoord op de volgende vraag: waar sta jij voor als HR professional en welke keuzes maak jij voor de organisatie?

Up to date blijven op al deze thema’s kost tijd. En laat dat nou net zijn wat je weinig hebt als HR professional. Daar hebben wij wat op gevonden: de Webinar Week! In 4 dagen word je, vanuit je luie stoel, kort en bondig bijgepraat over actuele HR thema’s. Mis het niet!

OVER DE HR WEBINAR WEEK

Tijdens deze Webinar Week belichten we de verschillende aspecten van de Employee Journey: van onboarding tot offboarding en van data tot arbeidsvoorwaarden.

Voor wie? 

Of je nu een HR-professional bent die op zoek is naar nieuwe ideeën, of een manager die graag wil weten wat er zoal speelt in het vakgebied, deze webinar week is de perfecte gelegenheid om je kennis te verdiepen en je vaardigheden te verbeteren voor iedereen in onze community.

Wanneer?

Van dinsdag 24 tot en met vrijdag 27 september staan er diverse webinars gepland: van 10 tot 11 uur en van 12 tot 13 uur.

Sprekers

Onze sprekers zijn experts in hun vakgebied en hebben jarenlange ervaring in het werken met HR en weten welke facetten van de Employee Journey aandacht verdienen. Ze zullen hun kennis en inzichten delen in interactieve en boeiende sessies die je zullen inspireren en motiveren.

Mis deze kans niet om te leren van de besten in het vak en jezelf en je team naar een hoger niveau te tillen. Schrijf je vandaag nog in voor onze Webinar Week!

OVER DE HR WEBINAR WEEK

Onze Webinar Week over de dilemma’s van HR biedt een schat aan inzichten en praktische tips om je te helpen antwoorden te vinden op belangrijke dilemma’s zoals: lange termijn versus korte termijn, dwang versus vrije keuze voor werknemers of vast versus flexibel.

Voor wie? 

Of je nu een HR-professional bent die op zoek is naar nieuwe ideeën, of een manager die graag wil weten wat er zoal speelt in het vakgebied, deze webinar week is de perfecte gelegenheid om je kennis te verdiepen en je vaardigheden te verbeteren voor iedereen in onze community.

Wanneer?

Van dinsdag 24 tot en met vrijdag 27 september staan er diverse webinars gepland: van 10 tot 11 uur en van 12 tot 13 uur.

Sprekers

Onze sprekers zijn experts in hun vakgebied en hebben jarenlange ervaring in het werken met HR en weten welke dilemma’s er spelen binnen HR. Ze zullen hun kennis en inzichten delen in interactieve en boeiende sessies die je zullen inspireren en motiveren.

Mis deze kans niet om te leren van de besten in het vak en jezelf en je team naar een hoger niveau te tillen. Schrijf je vandaag nog in voor onze webinar week!

IN HET KORT

Wie

De HR Webinar Week is voor HR-professionals en HR-managers werkzaam in organisaties die dagelijks in aanraking komen met diverse onderwerpen van de arbeidsmarkt. Ook HR professionals die vooral op één thema werken in organisaties en graag hun horizon willen verbreden zijn uiteraard van harte welkom.

Wat

De HR Webinar Week is een leuke en leerzame reeks webinars van thought leaders, HR-leiders en HR-dienstverleners die de laatste inzichten en best practices delen over hun domein. De webinars zijn realtime te volgen en dan ook interactief, met voldoende ruimte voor vragen. Als je er een of meerdere mist, kan je ook achteraf terugkijken.

Hoe

Dagelijks keuze uit diverse webinars, van dinsdag tot en met vrijdag. Bij ieder webinar is er tijd voor vragen en interactie. Mocht je er eentje missen dan is dat geen probleem, dan kijk je eenvoudig uitgesteld terug wanneer het jou uitkomt. Heb je voor 11 september 6 of meer webinars bekeken? Dan krijg je van ons een certificaat dat je op LinkedIn kan toevoegen.

KIJK TERUG

D&I

D&I

‘Our journey to become a company of belonging’

Door: Gemmie Hermens
Van: ISS Nederland

In dit webinar neemt niemand minder dan winnares van de HRtop100 Categorieprijs D&I van 2023 Gemmie Hermens, People & Culture Director ons mee in het verhaal van ISS. Zij doet dit samen met Robert Oosting, Head of D&I. “We vertellen hoe we binnen ISS Nederland, maar ook hoe ISS op wereldwijd niveau invulling heeft gegeven aan diversiteit en inclusie. Welke keuzes we hierin hebben gemaakt, de uitdagingen of dilemma’s die we hierbij zijn tegengekomen en hoe we hiermee zijn omgegaan.” Het webinar vertelt niet alleen het verhaal van ISS, maar biedt ook ruimte voor discussie en feedback vanuit de deelnemers.

Leerdoelen

  • Inzicht in de wereldwijde aanpak van D&I door ISS; 
  • Praktische voorbeelden van D&I waar je zelf mee aan de slag kan;
  • Lessons learned bij het vormgeven van D&I beleid binnen de organisatie.

Over Gemmie

Gemmie Hermens, geboren op 21 mei 1966 te Nijmegen. Getrouwd met mijn schoolliefde Edwin Jansen. We hebben twee kinderen: Maarten van 19 jaar en Anne van 21 jaar en wonen sinds 1995 in Amsterdam. Ik werk bij ISS Nederland een facilitaire dienstverlener die gespecialiseerd is in integrated facility services. ISS wereldwijd heeft 350.000 medewerkers in dienst en werkt vanuit ongeveer 30 landen. 

Ik heb Nederlands Recht gestudeerd. Hoofdvakken: Gezondheidsrecht, Arbeidsrecht en Bestuursrecht. Na 12 jaar zorg, ben ik bij het CNV terecht gekomen na mijn rechtenstudie (1997) en was ik naast verantwoordelijk voor de arbeidsvoorwaarden binnen de Zorgsector ook onderhandelaar voor diverse cao’s. In 2004 werd ik HR-directeur bij Telegraaf Media Groep. Daar heb ik 10 jaar gewerkt en heel veel geleerd op het HR-gebied. Na 6 jaar fashion Retail wilde ik mijzelf verbreden in een internationale setting en ben ik in 2019 bij ISS begonnen als People & Culture Director.

Over Robert

Robert Oosting, geboren op 29 maart 1972. Woonachtig op Amsterdam IJburg samen met mijn grote liefde Sandy en een zoon van 18 jaar en een dochter van 17 jaar. Ik werk bij ISS Nederland een facilitaire dienstverlener die gespecialiseerd is in Integrated facility services. ISS wereldwijd heeft 350.000 medewerkers in dienst en werkt vanuit ongeveer 30 landen. Ik heb personeelsmanagement gestudeerd aan de HVA in Amsterdam. Bij ISS heb ik een gecombineerde rol waarin ik verantwoordelijk ben als Sourcing Manager voor het proces van medewerkers bij overnames. Tevens ben ik sinds 2015 als Head of D&I verantwoordelijk voor het diversiteit & inclusiebeleid van ISS Nederland. Binnen onze wereldwijde organisatie ben ik hiernaast verantwoordelijk voor een projectteam wat beleid maakt voor medewerkers met een ondersteuningsbehoefte in alle landen waar ISS actief is.

klik op afbeelding voor meer info >>>

Gedrag

Nieuw

Het dilemma tussen uitdaging en opportuniteit

Door: Bram Doolaege
Van: StreetwiZe

Een pragmatische kijk op positiviteit als vaardigheid

De Positieve Focus webinar richt zich op het ontwikkelen van het vermogen om kansen te zien en de wereld positief te benaderen, wat cruciaal is voor zinvolle samenwerking in zowel persoonlijke als professionele sferen. Dit webinar benadrukt het verschuiven van gedrag naar wat goed werkt, het nemen van verantwoordelijkheid, en het focussen op oplosbare aspecten van problemen. Het daagt de neiging uit om te blijven hangen bij negatieven en stimuleert een constructieve kijk, essentieel voor individueel en zakelijk succes.

Leerdoelen

  • Focus op Kansen: Ontwikkel vaardigheden om te identificeren wanneer en hoe de focus te verschuiven naar kansen, zowel in jezelf als in anderen, en de waarneming van de omgeving te herkaderen.
  • Kleine Acties, Grote Impact: Leer de rol van kleine, concrete stappen in het innovatieproces en hoe deze kunnen leiden tot substantiële veranderingen.
  • Persoonlijke Invloed op de Omgeving: Herken je vermogen om je omgeving positief te beïnvloeden, ongeacht de context.
  • Motivatie door Actie: Beheers de kunst van het formuleren van kleine, haalbare acties die collectief grotere uitdagingen aanpakken.

Over de spreker

Bram Doolaege is een docent met een sterke dosis humor, die zijn expertise in academisch onderzoek, leiderschapsontwikkeling, talentmanagement en bedrijfsstrategie combineert met praktijkervaring en ondernemerschap. Als medeoprichter en partner van StreetwiZe sinds september 2007, brengt hij een passie voor training en facilitering samen met een ongeëvenaarde drive om inhoud te ontwikkelen.

klik op afbeelding voor meer info >>>

Cultuur

Cultuur GPTW

Een cultuur waarin iedere stem telt

Door Connie van der Kamp
Van: Great Place To Work

In tijden van vele dilemma’s binnen en buiten de werkvloer is luisteren naar ieders mening en ideeën nodig, en soms ook ingewikkeld. Dit goed aanpakken vraagt om een cultuur op basis van vertrouwen en een werkelijke interesse om naar elkaar te luisteren. Maar hoe pak je dit als HR-professional praktisch aan? In deze webinar krijg je handvatten om op basis van de deep democracy methode mensen te betrekken bij wat er speelt en op basis van onderling vertrouwen samen te werken, ook al zijn er verschillen. Deep democracy biedt een manier om te luisteren naar de onderstroom en minderheidsstem in je organisatie om zo samen tot oplossingen te komen.

Leerdoelen

Na dit webinar ben jij volledig op de hoogte van:

  • Wat is een veilige cultuur? En hoe bouw je dit? 
  • Hoe kun je luisteren naar de minderheidsstem? En waarom is dit belangrijk? 
  • Praktische werkvormen en voorbeelden om deze aanpak zelf toe te passen in jouw organisatie

Over de spreker

Als Culture Coach begeleidt Connie organisaties tijdens een Great Place To Work traject. Zij analyseert de onderzoeksresultaten en geeft advies over hoe zij hiermee het beste aan de slag kunnen gaan om hun organisatiecultuur te verbeteren. De harde data combineert zij met de menselijke kant van het verhaal. Connie is gecertificeerd als Deep Democracy level 2 trainer. 

klik op afbeelding voor meer info >>>

Continue dialoog

Employee Journey - InnerVoice

Een optimale Employee Experience door een continue dialoog

Een praktijkvoorbeeld van Randstad Groep Nederland en InnerVoice

Door: Anne Branger (InnerVoice) & Andrea Pierik (Randstad)

In dit webinar delen Anne Branger (InnerVoice) en Andrea Pierik (Randstad) hoe zij dagelijks samen werken aan een optimale werknemers beleving en hoe het continue in dialoog zijn met werknemers daarbij als krachtig middel wordt ingezet.

Over de spreker

Andrea Pierik is (lead)product owner HR-employee experience bij Randstad Groep Nederland.

Anne Branger is managing director van InnerVoice ,  een luisterbureau dat bedrijven en organisaties ondersteunt bij luisteren naar en in dialoog zijn met medewerkers in medewerkerscommunities.

klik op afbeelding voor meer info >>>

AI & ChatGPT

Ontdek hoe AI en ChatGPT de HR-wereld op zijn kop zetten.

Door: Lizzy Prins
Van: Growth Consultancy

Dit webinar zit boordevol praktijkvoorbeelden en eye-openers over de voordelen en uitdagingen van AI in de HR-wereld. We gaan verder dan de hype en duiken dieper in op hoe AI en ChatGPT de spelregels in HR veranderen. Ook duiken we dieper in op de fijne lijn tussen technologie en ethiek, en hoe we menselijkheid kunnen behouden in een AI-gedreven toekomst.

Dit interactieve webinar is speciaal ontworpen voor vooruitstrevende HR-professionals, leiders en iedereen die gefascineerd is door de snelle evolutie van AI en ChatGPT. Bereid je voor om geïnspireerd, geïnformeerd en klaar voor actie te zijn!

Leerdoelen

  • Praktische toepassingen: Voorbeelden van hoe AI en ChatGPT momenteel kunnen worden ingezet in HR-processen.
  • Toekomstige trends en mogelijkheden: Inzicht in de toekomstige ontwikkelingen van AI in HR, en hoe deze technologieën de manier waarop we werken zullen blijven vormgeven.
  • Inspiratie en creatieve Ideeën: Nieuwe perspectieven en creatieve ideeën over hoe AI de HR-functie kan transformeren en verbeteren.

Over spreker

Lizzy is technologieliefhebber van het eerste uur. Ze begon haar carrière in HR en organisatieontwikkeling en klom snel op naar topfuncties bij verschillende techbedrijven. Maar op een gegeven moment kreeg ze het gevoel: het is tijd om op eigen kracht een verschil te maken.

Ze is nu helemaal in haar element als de gamechanger, de vooruitdenker en de go-to spreker over alles wat met AI, ChatGPT en de toekomst van werk te maken heeft. Lizzy’s visie is kristalhelder: met de kracht van technologie kunnen we de menselijke touch nog meer laten schitteren.

Haar passie voor technologie heeft haar een glasheldere toekomstdroom gegeven: een wereld waar technologie en menselijkheid niet alleen naadloos samenwerken, maar elkaar ook op een bijna magische wijze naar een hoger niveau tillen. Dat is wat Lizzy ziet als de echte toekomst!

klik op afbeelding voor meer info >>>

Wisdom of the crowd

Wisdom of the Crowd

Door: Jeroen Ooijevaar en Hans van Westen
Van: Panel en School of Work

In een moderne organisatie draait goed werkgeverschap om wederzijdse betrokkenheid. Commitment wordt gevoed door betekenisvol werk, betrokken bij elkaar en kansen voor ontwikkeling. In een dynamische samenleving en met een turbulente arbeidsmarkt moet hier continu aandacht aan worden besteed. Dat realiseert betrokkenheid.

We noemen het ‘permanente boarding’. Om dit vorm te geven hebben we een innovatieve tool voor onderzoek, inspraak en dialoog. Met deze (aan de Universiteit van Amsterdam) ontwikkelde tool betrek je medewerkers en organisatie echt bij elkaar.

In het webinar ontdek je hoe je vragen kunt stellen aan de organisatie die antwoorden opleveren waar je veel mee kunt, hoe je kunt meten wat er echt leeft in de organisatie, wat medewerkers aan de organisatie bindt en hoe je talenten beter kan inzetten.

Door de inzichten op te halen en in te zetten draag je bij aan:

  • Verhoogde productiviteit en verbeterde werkcultuur:
  • Bottom-up invloed op veranderingsprocessen:
  • Behoud en ontwikkeling van talent:
  • Creativiteit en probleemoplossend vermogen van de organisatie:
  • Draagvlak voor beslissingen.

Het webinar biedt inzicht in de theorie achter permanente boarding en strategieën om de inzichten succesvol te implementeren.

Het webinar wordt verzorgd door Jeroen Ooijevaar en Hans van Westen. Jeroen is o.m. onderzoeker geweest bij het CBS en nu CEO van Panel, de Start-Up van de UvA die de onderzoeksmethode heeft ontwikkeld. Hans is directeur van Gradus en Vista Nova.

klik op afbeelding voor meer info >>>

Werkgeverschap

Offboarding OAZ

Goed werkgeverschap, dat is toch logisch?

Door: Elena Maranus en Bo Bosschaart
Van: OAZ

Aan de krapte op de arbeidsmarkt komt geen eind. Alle personeelsbronnen worden aangeboord, starters worden geworven bij het verlaten van een opleiding en omscholing wordt aangemoedigd en betaald. Alles zeilen worden bijgezet, toch blijft er een groep medewerkers onderbelicht. De medewerker met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Werk gezocht!
Personeel met een uitkeringsverleden, bijvoorbeeld door langdurig ziek zijn, zijn vaak enorm gemotiveerd om weer aan de slag te gaan. Er zijn in deze groep veel werkzoekenden en toch lijkt er een hapering te zijn in het aannamebeleid. Angst voor veel extra interne begeleiding bijvoorbeeld, of een verhoogd risico op ziekte. Echter zijn er ook veel voordelen te benoemen! De diversiteit in je organisatie en de maatschappelijke betrokkenheid die je als werkgever toont kan in positieve zin flink bijdragen aan de motivatie van al je medewerkers.

Goed werkgeverschap
Ook financieel zijn er tegemoetkomingen om de risico’s bij het aannemen van een medewerker met afstand tot de arbeidsmarkt te beperken. Toch blijkt uit onderzoek dat hooguit de helft van de Nederlandse werkgevers hiervan voldoende op de hoogte is. Ligt hier het antwoord op jouw personeelskrapte?

In de webinar over goed werkgeverschap gaan twee HR Specialisten van OAZ in op dit thema. Zij richten zich op het in dienst nemen en het in dienst houden van personeel met een afstand tot de arbeidsmarkt. Ze behandelen de voor- en nadelen voor de werkgever, ze bieden kennis en inzicht op het gebied van wetgeving en ze delen praktische voorbeelden en succesverhalen. Hoe gaan andere werkgevers hiermee om en wat kunnen we leren uit andere sectoren?

Wil je meer weten over de instroom van medewerkers uit kwetsbare doelgroepen? Schrijf je dan hier in voor de webinar Goed Werkgeverschap en sluit gegarandeerd met veel nieuwe kennis de dag af.

Leerdoelen

Wat neem jij mee na het zien van dit webinar?

  • wat zijn de voordelen en risico’s voor jou als werkgever en hoe weeg je deze af?
  • kennis en inzicht in de trends en wetgeving rondom goed werkgeverschap, gericht op het aannemen en behouden van personeel uit kwetsbare groepen;
  • praktische voorbeelden en best practices, hoe gaan andere werkgevers hiermee om en wat kunnen we leren van de zorgsector? – een sector waarin een grote werkpopulatie is van personeel uit kwetsbare doelgroepen.

Over sprekers

Bo Bosschaart is Specialist Wet tegemoetkoming loondomein (Wtl) bij OAZ

Hoe maak ik als werkgever optimaal gebruik van het Loonkostenvoordeel (LKV) en het Lage-inkomensvoordeel (LIV)? Met die vraag kun je bij Bo Bosschaart terecht. Bo is Specialist Wet tegemoetkoming loondomein (Wtl) bij OAZ en adviseert werkgevers over deze besparingen en de interne processen die hieraan ten grondslag liggen.

Als Specialist bij OAZ levert Bo maatwerk. Onze klanten bevinden zich in diverse branches en verschillen van omvang. Dat levert veel waardevolle informatie en ervaringen op m.b.t. de Wtl. Op een frisse en toegankelijke manier deelt Bo haar kennis in artikelen en deze webinar, waar nodig haalt zij daar praktische voorbeelden bij aan.

Elena Maranus is Specialist No-riskpolis bij OAZ

Dat Elena Maranus een specialist is als het gaat om de no-riskpolis, bewees ze toen zij twee jaar geleden binnen OAZ deze tegemoetkoming op de kaart zette. Elena ontdekte dat veel werkgevers de no-riskpolis structureel niet optimaal toepassen. In haar werk als specialist no-riskpolis adviseert zij werkgevers over de mogelijkheden en onderhoudt Elena nauwe banden met de uitvoerende overheidsorganisaties.

Het is Elena’s missie om de no-riskpolis (nog meer) onder de aandacht te brengen en maakt daarin een sterke koppeling met goed werkgeverschap. Elena is kundig, direct en communiceert haar boodschap op prettige en informele wijze.

klik op afbeelding voor meer info >>>

Employee Journey

Dealen met HR dilemma’s: hoe inzicht in de medewerkersreis je helpt

Door: Karlijn van Kessel & Manon van de Molengraft
Van: WELDER

Moet de focus liggen op het aantrekken van nieuwe medewerkers of juist op het behoud en de ontwikkeling van de medewerkers die je al hebt? En hoe pak je verzuim en verloop aan: gaat het budget naar een hogere beloning, of moet er meer worden ingezet op het verhogen van betrokkenheid?

Vaak is het bij dergelijke dilemma’s geen kwestie van kiezen tussen het een of het ander, maar een kwestie van én-én. Toch zal je moet bepalen waar je jouw kostbare tijd en energie in stopt en waar de prioriteiten liggen.

Bij WELDER hanteren we daarom een medewerkersreis met 14 overzichtelijke touchpoints, die alle relevante HR-momenten weergeven in je organisatie. Deze touchpoints geven inzicht en houvast en helpen je bij het maken van keuzes.

Tijdens dit webinar gaan we aan de slag, dus pak je digitale notities (of gewoon oldfashioned je pen en papier) er maar vast bij! We brengen samen jouw medewerkersreis in kaart, schotelen je verschillende scenario’s voor die je helpen ontdekken op welke touchpoints je moet focussen en delen praktische voorbeelden om jouw medewerkersreis nog beter te maken.

Leerdoelen

Na dit webinar heb jij:

  1. Een duidelijk inzicht in hoe jouw medewerkersreis er op dit moment uitziet
  2. De 14 belangrijkste touchpoints in een medewerkersreis op een rij
  3. Geen dilemma’s, maar heldere focuspunten voor komende periode
  4. Praktische voorbeelden om jouw medewerkersreis nog beter te maken

Over de sprekers

Karlijn en Manon zijn beiden werkzaam bij WELDER, een snelgroeiend HR-softwarebedrijf in ‘s-Hertogenbosch. WELDER gelooft dat iedereen met passie moet kunnen werken. En dat elke succesvolle organisatie bestaat uit mensen die vol passie samenwerken. Slimme software zorgt voor strakke HR-processen die de juiste data en inzichten geven.

klik op afbeelding voor meer info >>>

Verzuimmanagement

De spagaat van verzuimmanagement

Door: Alice Langerak & Bart Brenninkmeijer
Van: Mercer

Het is essentieel om goed verzuimmanagement te waarborgen in deze uitdagende arbeidsmarkt. De opkomst van AI zal leiden tot een verschuiving in de vaardigheden die van medewerkers worden verwacht, aangezien bepaalde taken worden geautomatiseerd. Bovendien zullen de personeelstekorten in de zorg en bij het UWV een steeds grotere rol gaan spelen, wat resulteert in langere wachttijden en verzuimperiodes.

Hoe goed zijn medewerkers op de hoogte van beschikbare hulp bij het voorkomen en verhelpen van verzuim en van de regels rondom verzuim? Goed verzuimmangement gaat niet alleen over het ontwikkelen van beleid maar ook over het zorgen dat werknemers en leidinggevenden weten wat er van hen verwacht wordt.

Behalve tijdens de afgelopen pandemie, gaat het bij verzuim zelden over een specifiek moment dat voor iedereen nagenoeg hetzelfde is. En zijn de verzuim casussen veel uiteenlopender, in onder andere oorzaak en duur en vragen daarom een specifiekere aanpak.

Hoe maak je vanuit die spagaat tussen maatwerk en efficentie een goede balans tussen je beleid en je acties? Helpen je acties om je beleid te verbeteren en vice versa.

Leerdoelen

  1. Wat zijn de huidige ontwikkelingen in verzuim?
  2. Hoe maak ik de stap van inzicht naar actie?
  3. Hoe help ik mijn organisatie meer zelfredzaam te zijn?
  4. Belang van preventie

Over de sprekers

Alice Langrak – Register Casemanager bij Mercer

Bart Benninkmeijer – Business Development Leader bij Mercer

klik op afbeelding voor meer info >>>

Cultuur

HR Webinar Week - Great Place to Work

De Employee Journey

HR Webinar Week _ Promobanner - WELDER

Wisdom of the Crowd

HR Webinar Week Promobanner - School of Work

Uitdaging en opportuniteit

HR Webinar Week - StreetwiZe

Werkgeverschap

HR Webinar Week _ Promobanner - OAZ

AI & ChatGPT

HR Webinar Week - Growth Consultancy

D&I

HR Webinar Week _ Promobanner - ISS

Continue dialoog

HR Webinar Week _ Promobanner - InnverVoice

Verzuimmanagement

HR Webinar Week Promobanner - Mercer

AANMELDEN

Wil jij deelnemen aan deze interactieve webinar reeks? Dat kan! Meld je nu aan voor onze volgende Webinar Week in september.

Aanmelden voor 30 juni is gratis toegang.

In de aanloop naar deze Webinar Week kun je updates van ons verwachten omtrent het programma.

Webinar Week september 2024 - Inschrijfformulier

Naam(Vereist)
Akkoord(Vereist)

HELAAS, WE ZITTEN VOL

Deze editie van de Webinar Week is helaas vol. Het is dus niet meer mogelijk om je hiervoor aan te melden.

Maar goed nieuws, in september zijn we terug. Meld je nu alvast aan en mis hem niet!

Aanmelden voor 30 juni is gratis toegang.

Webinar Week februari 2024 - Inschrijfformulier

Naam(Vereist)
Akkoord(Vereist)

MEDE MOGELIJK GEMAAKT DOOR

Tags: HR dilemma’s, webinar, week, werving en selectie
Ook Interessante Kalender

Bezoeker!

Community Leden

Alle Leden >>>

Artikelen & Blogs

WORD LID

Met HRcommunity maken we het werkveld iedere dag een stukje beter en mooier. Meld je gratis aan als lid, maak verbinding, haal én breng kennis, maak je eigen ledenprofiel, connect met andere leden en meer.

PUBLICEER

Heb je een uniek en interessant artikel geschreven en denk je dat deze interessant kan zijn voor de leden van HRcommunity? Stuur deze dan in via het formulier en wij gaan er mee aan de slag.