KPI’s die wél werken

Auteur(s): Peter Geelen

Van strategie naar uitvoering; hoe prestatie-indicatoren kunnen helpen

De valkuil waar organisaties telkens opnieuw intrappen, is dat ze – weliswaar goed bedoeld en zonder dat ze het vaak weten – via Kritische Prestatie Indicatoren (KPI’s) barrières opwerpen voor effectieve uitvoering van de strategie. Klanten worden daarvan de dupe en veel tijd gaat verloren aan het herstellen van fouten. KPI’s leiden niet tot de gewenste prestatieverbetering. De waan van de dag blijft regeren. Dat hoeft niet.

In dit boek leest u concreet en praktisch hoe het anders kan. Een innovatieve aanpak die zich in de praktijk heeft bewezen. U leert hoe u KPI’s opzet die samenwerking wél bevorderen, uw klanten beter bedienen en waarmee u ‘knoppen’ krijgt waarmee u écht kunt sturen en uw ambities kunt realiseren.

Aanbevelingen
‘De missie van de schrijver is om organisaties beter te laten presteren. Dezelfde ambitie is ook altijd de drijfveer voor mijn werk geweest. Na het lezen van dit boek ben ik er zeker van dat deze frisse aanpak bijdraagt aan beter presterende organisaties. De introductie van KPI programma’s kan echter volledig de mist in gaan en daar ben ik zelf – door schade en schande – achter gekomen. De klantketens – zoals beschreven in het boek – zijn een belangrijke en interessante manier om naar de business processen te kijken. Bovendien is dat een goede manier om duidelijk te maken dat voor een succesvol bedrijf, een goede samenwerking van alle afdelingen cruciaal is. Daarom geloof ik ook ten zeerste in op klantketens gebaseerde proces-KPI’s in plaats van afdelingsgerichte KPI’s. Alleen op die manier kan de juiste klant- en mensgerichte spirit behouden blijven. Hoe eenvoudig ook uiteengezet in dit boek: onderschat deze wezenlijke veranderingen niet. De positieve effecten op uw prestaties kunnen significant zijn. Ik wil u dan ook aanmoedigen om hiermee aan de slag te gaan.’ – Maiko van der Meer, CEO Marine Harvest Consumer Products

‘Prettig en belangrijk leesvoer voor iedereen die niet verstrikt wil raken in de waan van de dag en de klant niet uit het oog wil verliezen!’ – Rob Scholte, voormalig RvB en directielid bij Metro, Goodyear, Nestlé en Unilever.

‘Ik heb dit boek in een adem uitgelezen. Een aanrader voor iedere bestuurder die niet alleen ambitie op het papier wil doen landen. U wordt stap voor stap bij de hand genomen hoe de organisatie samen met teams kan werken aan echte verbetering.’ – Leonard Geluk, voorzitter College van Bestuur Haagse Hogeschool

‘Wij werken sinds 2010 op basis van iPM en hebben zeer aanzienlijke resultaatverbeteringen gerealiseerd op faalkosten en doorlooptijden. Ook de klanttevredenheid sterk toegenomen!’ – Piet van Loenhout, algemeen directeur Berkvens Deursystemen.

U leert hoe u KPI’s opzet die samenwerking wél bevorderen en die helpen uw klanten beter te bedienen. Knoppen dus waarmee u écht kunt sturen en uw ambities kunt realiseren.

Taal: Nederlands
Prijs: 29.95
Strategisch management
EAN: 9789462761001
Direct leverbaar
Boom
12/07/2018
Peter Geelen
Tags: , , , ,

Ook interessant

Advertentie

Advertentie-posted workers-AD7
AD7 - hoe top werk jij - blauw - grote banner

Community Leden

Alle Leden >>>

Registreer je als lid

Word gratis lid

Start-up van de week

start-up våcan de week 4 - InnerVoice

Doe mee met ons onderzoek

Ledenonderzoek-banner-HRcommunity-2

Webinar: Zo werkt HR bij AFAS

Banner Afas - zo werkt HR

Zo automatiseert AFAS HR

Banner Afas - Zo automatiseert AFAS HR

Word lid

Met HRcommunity maken we het werkveld iedere dag een stukje beter en mooier. Meld je gratis aan als lid, maak verbinding, haal én breng kennis, maak je eigen ledenprofiel, connect met andere leden en meer.

Registreer je hier

Publiceer

Heb je een uniek en interessant artikel geschreven en denk je dat deze interessant kan zijn voor de leden van HRcommunity? Stuur deze dan in via het formulier en wij gaan er mee aan de slag.

Artikel indienen

Advertentie

In de spotlight

Vacature

Boek

Opleiding

Whitepaper

Advertentie
Menu