Tags: CoachHub, coaching, digital coaching, Hunkemöller

Duizenden werknemers, één-op-één coaching: zo pakt Hunkemöller dat aan

Een wereldwijd succes worden is een knappe prestatie voor elk merk. Maar succesvol blijven of dat succes uitbreiden, is misschien nog wel een grotere uitdaging. Hunkemöller is uitgegroeid tot een wereldwijd lingeriemerk. Nu is het aan de organisatie om haar klanten over de hele wereld tevreden te houden en tegelijkertijd het talent van de mensen die er werken te koesteren. Om dit te doen, omarmde het een nieuwe vorm van digitale coaching.

Het beste uit mensen halen

Hunkemöller is een retailer die lingerie online en vanuit 900 fysieke winkels verkoopt. Het is momenteel actief in 19 landen over de hele wereld en rapporteerde vorig jaar een omzet van 641 miljoen euro. Om dat te bereiken, moeten ze het maximale uit de 7400 medewerkers halen, zegt CEO Philip Mountford: “Het zijn geweldige mensen die geweldige merken aandrijven. En ik geloof echt dat we mensen moeten opleiden en hen moeten ontwikkelen om het beste uit hen te halen.”

Met een wereldwijd team als Hunkemöller heeft de klassieke manier van coachen zijn beperkingen. Hun Hunkemöller Academy voegt regelmatig nieuwe modules toe, zodat mensen nieuwe dingen kunnen leren. Echter nooit verlegen om iets nieuws te proberen, besloot Hunkemöller om digitale coaching te proberen.

Coaching van wereldklasse

“Digitale coaching was iets nieuws voor ons”, geeft Jolande van der Meer van Hunkemöller’s Global Talent Development toe. “Omdat we een internationaal bedrijf zijn, vonden we dat het bij ons merk paste.” Hunkemöller koos voor CoachHub.
CoachHub is de wereldleider in digitale coaching. Het biedt een geavanceerd digitaal platform om gedragsverandering voor organisatietransformatie mogelijk te maken met coaching van wereldklasse. Het heeft de beschikking over meer dan 3.500 gecertificeerde businesscoaches in 90 landen. Hierdoor kunnen meer dan 500 zakelijke klanten hun medewerkers één-op-één coaching op grote schaal aanbieden.
“Mensen zijn zo leergierig en willen zich ontwikkelen”, zegt van der Meer. “Ze hebben ons gevraagd om meer ontwikkelingsmogelijkheden en die proberen we op alle niveaus te bieden. CoachHub helpt ons daarbij door niet alleen coaching aan te bieden aan het hogere management, maar ook voor andere managementlagen binnen onze organisatie .”

Een nieuw perspectief

Door te werken met CoachHub werd persoonlijke ontwikkeling voor veel meer medewerkers bij Hunkemöller versneld. Zoals bij Nick Rankine. Als Head of Merchandise zegt hij dat er geen functie binnen het bedrijf is waar hij niet op de een of andere manier mee te maken heeft. “De belangrijkste feedback die ik over mijn communicatiestijl kreeg, was dat ik wat meer reflectief mocht zijn.” Dus sprak hij digitaal af met een coach via CoachHub om daar aan te werken. “Mijn coach fungeerde als een spiegel en bood mij een nieuw perspectief.”

Creatief management

Op de creatieve afdeling draait het ondertussen allemaal om een open vizier en het ontdekken van het onbekende. Managen lijkt misschien een beperking voor creatievelingen, maar is nog steeds onmisbaar in een organisatie zo groot als die van Hunkemöller. Pepe Villaverde is Head of Creatives en heeft via het coachingsplatform waardevolle nieuwe managementvaardigheden opgedaan. “Voor mij heeft het een aantal heel basale dingen verduidelijkt die je als manager moet weten, maar waarvan je je niet bewust was omdat je met de waan van de dag bezig was. Het hielp me ook om die kennis aan het team te geven.”

“Ik vind het fijn dat je een coach kunt kiezen die goed bij je persoonlijkheid past”, zegt Asiana Rodjan, hoofd Merchandise bij Hunkemöller. “De dame met wie ik werkte was erg aardig, heel open. Ik vond het geweldig dat ze me geen richting gaf. Ze liet me juist veel over mezelf praten en kwam tot mijn eigen antwoorden en oplossingen. Dat hielp me een veel. Het gaf me meer zelfbewustzijn.”

Voeding voor de toekomst

Dat bewustzijn en die vaardigheden blijken waardevol in Hunkemöller’s zoektocht om één van de toonaangevende digitale omnichannel retailers ter wereld te zijn, zegt Mountford. “We moeten de mensen net zoveel geven als zij ons. Ik wil dat we inclusief, divers en duurzaam zijn.”

“Van de zachte vaardigheden die we nodig hebben is luisteren de belangrijkste. Ik denk dat we zeker naar de volgende generatie moeten luisteren. Het gaat erom ervoor te zorgen dat je het gevoel hebt dat een werkgever je op de juiste manier behandelt, je opleidt, je ontwikkelt en voedt voor de toekomst.”

Tags: CoachHub, coaching, digital coaching, Hunkemöller
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Ook Interessante Artikel

Bezoeker!

Community Leden

Alle Leden >>>

Artikelen & Blogs

WORD LID

Met HRcommunity maken we het werkveld iedere dag een stukje beter en mooier. Meld je gratis aan als lid, maak verbinding, haal én breng kennis, maak je eigen ledenprofiel, connect met andere leden en meer.

PUBLICEER

Heb je een uniek en interessant artikel geschreven en denk je dat deze interessant kan zijn voor de leden van HRcommunity? Stuur deze dan in via het formulier en wij gaan er mee aan de slag.