Tags: , , ,

Hoe Assicurazioni Generali zorgt voor het ontwikkelen van vaardigheden

De Italiaanse verzekeringsmaatschappij Assicurazioni Generali heeft wereldwijd 73.000 medewerkers en opereert in een sector waar de veranderingen elkaar in hoog tempo opvolgen. Goede scholing is daarom essentieel. De organisatie slaagt hierin dankzij het flexibele en gebruikersvriendelijke leerplatform We LEARN, ondersteund door Cornerstone.

Met dit platform kunnen gebruikers op een zelfgekozen moment en in lijn met hun voorkeuren trainingen volgen en ontdekken wat ze nog kunnen leren. Op deze manier zorgt Assicurzioni Generali ervoor dat leren motiverend, leuk en flexibel is en medewerkers het beste uit zichzelf kunnen halen.

Start bij het begin: hoe weet je welke vaardigheden ontbreken?

Uit recent onderzoek van Cornerstone blijkt dat maar liefst 40% van de medewerkers het gevoel heeft dat hun werkgever ze onvoldoende in staat stelt om hun vaardigheden te ontwikkelen. De werkgever biedt misschien wel mogelijkheden, maar niet de juiste. Een gemiste kans.

Een onderzoek van McKinsey laat ondertussen zien dat veel organisaties ervan overtuigd zijn dat vaardighedenontwikkeling effectiever is dan nieuw talent inhuren om de organisatie succesvol te houden. Dit is ook precies het uitgangspunt van Generali’s platform.

Op het platform van Generali kunnen medewerkers elkaar ontmoeten tijdens een leeravontuur met hoogkwalitatieve trainingen. Ook maakt het platform op afstand leren mogelijk in een tijd dat de reismogelijkheden beperkt zijn. Het platform zit propvol met inspirerende content en is dag en nacht toegankelijk dankzij Content Anytime van Cornerstone.

Met zo veel trainingen en keuzemogelijkheden kan het voor gebruikers uitdagend zijn om te weten waar ze moeten beginnen. Ze kunnen zich geïntimideerd en overweldigd voelen. Uitkomst biedt de vragenlijst op het platform. Hiermee kunnen gebruikers in kaart brengen wat voor hen de juiste leerroutes zijn. Met deze tool kunnen zij hun leren afstemmen op hun huidige rollen of de rollen die zij ambiëren.

Minder content, betere vaardigheden

Het platform We LEARN stelt gebruikers in staat om de trainingen te volgen zie ze op dat moment nodig hebben. Ook kunnen zij hun vaardigheden en ervaringen met elkaar delen. De opdeling van trainingen in kleine brokken maakt het bovendien makkelijk om de (verdere) ontwikkeling van vaardigheden af te stemmen op de daadwerkelijke leerbehoeften. Naast algemene trainingen voor basisvaardigheden kunnen gebruikers deelnemen aan mini-mastercourses die zijn toegespitst op specifieke rollen.

Het platform vergemakkelijkt de overgang naar een nieuwe rol enorm. Rollen veranderen dagelijks, en met de trainingen biedt Generali medewerkers om goed met die veranderingen om te gaan. De digitale en virtuele trainingen hebben als doel om de vaardigheden te ontwikkelen die medewerkers nodig hebben om hun rollen nu en in de toekomst succesvol uit te voeren.

Leren in coronatijd

Het langetermijneffect van thuiswerken heeft onmiskenbaar invloed gehad op onze aandachtspanne. De behoefte aan onmiddellijke bevrediging is groter dan ooit. De korte, interactieve trainingen van Generali maakt leren laagdrempelig. Medewerkers krijgen meer controle door de flexibiliteit van het platform, waardoor hun productiviteit stijgt. Ze zijn meer betrokken bij hun werk.

De ’’agile’ benadering van leren houdt in dat mensen echt in hun eigen tempo kunnen leren. Ook stimuleert de intuïtieve gebruikersaanpak een leven lang leren.

Met een gemiddelde van 21.000 unieke gebruikers per maand heeft het platform een enorme impact op de mensen van Generali. Sinds de implementatie zijn er 60 nieuwe vaardigheden geïdentificeerd. Het aantal gebruikers stijgt nog steeds. Dankzij de inspanningen van de organisatie worden de tekorten aan vaardigheden kleiner en zijn medewerkers beter voorbereid op de toekomst.


Kijk hier om te zien wat Cornerstone voor jouw organisatie kan betekenen.

Dit artikel werd eerder gepubliceerd op de website van Cornerstone

 

Tags: , , ,
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Ook Interessante berichten

Waarom VOG belangrijk is voor HR

Voor HR-medewerkers is het van groot belang om betrouwbare werknemers te selecteren en in dienst te hebben. Eén van de instrumenten die kan worden ingezet bij het integriteitsbeleid is het…
Lees verder

Community Leden

Alle Leden >>>

Whitepaper De waardevolle organsiatie

whitepaper arbeidsmarkt
In dit whitepaper staan HR en HRM gerelateerde onderwerpen omtrent de Arbeidsmarkt

Registreer je als lid

Aanmelden!

Sidebanner HRcommunity Festival

Welk boek lees jij deze zomer?

Artikelen & Blogs

Apps & Tools

WORD LID

Met HRcommunity maken we het werkveld iedere dag een stukje beter en mooier. Meld je gratis aan als lid, maak verbinding, haal én breng kennis, maak je eigen ledenprofiel, connect met andere leden en meer.

PUBLICEER

Heb je een uniek en interessant artikel geschreven en denk je dat deze interessant kan zijn voor de leden van HRcommunity? Stuur deze dan in via het formulier en wij gaan er mee aan de slag.

ADVERTENTIE

In de spotlight

Vacature

HR Manager – OPRA Turbines

Boek

Superkrachten - Creëer eigenaarschap en laat je organisatie werken -

Superkrachten – Creëer eigenaarschap en laat je organisatie werken

Kalender

HRcommunity Festival september 2022
HRcommunity Festival september 2022

HRcommunity Festival 2022

Whitepaper

Denk hieraan als jouw bedrijf meerdere uitzenders inzet

Denk hieraan als jouw bedrijf meerdere uitzenders inzet