Tags: download, employer branding, ing, whitepaper

Een praktische handleiding voor effectieve Employer Branding

Overal waar wij in de bestuurskamers van bedrijven en organisaties komen, staat één thema heelhoog op de agenda: hoe zorgen wij ervoor dat wij tijdig kunnen beschikken over voldoende juiste mensen? Ik denk zelfs dat het overall genomen, prioriteit numero uno is. Iedereen heeft feilloos door dat als je niet kunt beschikken over de juiste medewerkers, het heel moeilijk c.q. onmogelijk is om succesvol te zijn. Een gebrek een goede, gemotiveerde mensen wreekt zich aan alle kanten. In groei, winst, productiecapaciteit, levertijd, kwaliteit, innovatievermogen, werksfeer, ziekteverzuim en uitval, en ga zo maar door. Maar daarmee vertellen we natuurlijk helemaal niets nieuws.

Overal waar wij in de bestuurskamers van bedrijven en organisaties komen, staat één thema heel hoog op de agenda: hoe zorgen wij ervoor dat wij tijdig kunnen beschikken over voldoende juiste mensen? Ik denk zelfs dat het overall genomen, prioriteit numero uno is. Iedereen heeft feilloos door dat als je niet kunt beschikken over de juiste medewerkers, het heel moeilijk c.q. onmogelijk is om succesvol te zijn. Een gebrek een goede, gemotiveerde mensen wreekt zich aan alle kanten. In groei, winst, productiecapaciteit, levertijd, kwaliteit, innovatievermogen, werksfeer, ziekteverzuim en uitval, en ga zo maar door. Maar daarmee vertellen we natuurlijk helemaal niets nieuws.

Want dat is eigenlijk ook altijd zo geweest. Ook in de magere crisisjaren die achter ons liggen, zijn de bedrijven en organisaties die structureel zijn blijven investeren in ‘mensen’ succesvol gebleven. Of werden het minste geraakt door de crisis. Dezelfde organisaties profiteren nu exponentieel van de opgaande economie. Daar waar zij die het arbeidsmarkt-talentenvliegwiel stil zetten als het ‘even’ minder goed gaat, later de boot missen. Omdat ze dan onvoldoende ‘mee doen’. En een enorme investering moeten doen om terug te komen in het peloton laat staan de kopgroep. De prijs die voor deze inhaalslag betaald moeten worden, is altijd extra hoog.

Niet alleen omdat er relatief veel meer budget nodig is dan de concurrentie hoeft te besteden, maar het rendement van deze inspanningen over het algemeen ook nog eens veel lager zijn als gevolg van die toegenomen concurrentie. En toch trappen heel veel managementteams telkens weer in deze val.

Opvallend in dit kader is natuurlijk ook dat er vaak met enige jaloezie wordt gesproken over de innovatieve, exponentieel groeiende bedrijven en hun aantrekkingskracht op (top)talent. Zij fungeren als rolmodel voor bedrijven die op zoek zijn naar manieren om hun aantrekkelijkheid op de arbeidsmarkt te vergroten. Ik citeer een CEO van een middelgrote onderneming tijdens een workshop over Employer Branding: “Wij moeten óók een meer Google-achtig bedrijf worden. Of zoiets als Cool Blue. Zij zijn aantrekkelijk voor talent. Dus moeten wij net als zij…dan zullen wij ook beter in staat zijn de gezochte talenten te werven.” Zijn opmerking verwoordt hoe er veel en vaak gedacht wordt. Niet alleen in managementteams, maar helaas ook door veel van hun adviseurs.

Overal waar wij in de bestuurskamers van bedrijven en organisaties komen, staat één thema heelhoog op de agenda: hoe zorgen wij ervoor dat wij tijdig kunnen beschikken over voldoende juiste mensen? Ik denk zelfs dat het overall genomen, prioriteit numero uno is. Iedereen heeft feilloos door dat als je niet kunt beschikken over de juiste medewerkers, het heel moeilijk c.q. onmogelijk is om succesvol te zijn. Een gebrek een goede, gemotiveerde mensen wreekt zich aan alle kanten. In groei, winst, productiecapaciteit, levertijd, kwaliteit, innovatievermogen, werksfeer, ziekteverzuim en uitval, en ga zo maar door. Maar daarmee vertellen we natuurlijk helemaal niets nieuws.

Oeps! We konden je formulier niet vinden.

Tags: download, employer branding, ing, whitepaper
Ook Interessante Document

Bezoeker!

Community Leden

Alle Leden >>>

Artikelen & Blogs

WORD LID

Met HRcommunity maken we het werkveld iedere dag een stukje beter en mooier. Meld je gratis aan als lid, maak verbinding, haal én breng kennis, maak je eigen ledenprofiel, connect met andere leden en meer.

PUBLICEER

Heb je een uniek en interessant artikel geschreven en denk je dat deze interessant kan zijn voor de leden van HRcommunity? Stuur deze dan in via het formulier en wij gaan er mee aan de slag.

ADVERTENTIE