Tags: arbeidsmarkt, duurzame inzetbaarheid, employer branding, Werkgeluk

Zet de basis voor een duurzaam personeelsbeleid

Wacht je tot de arbeidsmarkt weer aantrekt of zet jij je in voor een duurzaam personeelsbeleid, waarbij je verzekerd bent van voldoende geschikte medewerkers in zowel een krappe als een ruime arbeidsmarkt? Download hier de whitepaper 'Retentie in plaats van recruitment' van PeopleFirst en kom er achter hoe je dit aanpakt!

Krijg je jouw vacatures ook steeds minder gemakkelijk vervuld? Met een nostalgisch gevoel kijken we terug op de tijd dat we konden kiezen uit meerdere geschikte kandidaten. Je merkt dat je tegenwoordig al blij wordt als er überhaupt iemand reageert op een van je vacatures!

Het matchen van de juiste persoon op de juiste functie binnen jouw organisatie, blijft onverminderd belangrijk. Zowel jij als de betreffende afdeling, schieten er niets mee op als er binnen een paar maanden alweer een nieuwe collega moet worden ingewerkt.

Wat kun je doen om het tij te keren?

Maak werk van een duurzaam personeelsbeleid, waarin huidige medewerkers graag voor je blijven werken en je tegelijkertijd een aantrekkelijke werkgever wordt voor geschikte kandidaten. Door nu te zorgen voor een duurzaam personeelsbeleid, profiteer je zowel tijdens een krappe als een ruime arbeidsmarkt van voldoende en passend personeel, waarmee je de continuïteit van je organisatie borgt.

Inzicht: de eerste stap naar een duurzaam personeelsbeleid

Verloop is onvermijdelijk en niet alle uitstroom is ongewenst. Is je percentage vroeg verloop* en disfunctioneel verloop* aan de hoge kant? Dan kun je hier zeker wat aan doen:

  1. Kom te weten waarom je medewerkers graag voor jouw organisatie werken. Wanneer je weet wat jouw organisatie onderscheidt van andere werkgevers, kun je deze punten gebruiken als USP’s (Unique Selling Point) in je vacatureteksten en op je “werken bij”-pagina. Niet alleen werken deze USP’s als promotie voor je organisatie. Omdat deze punten vanuit je eigen medewerkers komen, zorgen deze ook voor een betere match. Je kunt in je vacatureteksten wel vermelden dat medewerkers een kerstpakket krijgen, maar als geen van je medewerkers dit als reden noemt waarom zij graag voor je bedrijf werken, kun je je afvragen of dit wel een voldoende onderscheidende USP is.
  2. Verkrijg, op regelmatige basis, inzicht in waar je huidige medewerkers behoefte aan hebben. Een training volgen, een fietsplan, de mogelijkheid om extra vakantiedagen aan te kopen; de behoeften kunnen erg uiteen lopen. Maar vaak zit werknemerstevredenheid ook in kleine dingen. Waardering voor wat je doet, resultaat zien van je inspanningen of bijvoorbeeld een prettige werkomgeving. In de whitepaper geven we aan de hand van de 8 pijlers van werkgeluk concrete tips hoe je werkgeluk binnen jouw organisatie kunt vergroten.

* Krijg inzicht en tips over het in kaart brengen en terugdringen van je functioneel verloop, disfunctioneel verloop en vroeg verloop in de whitepaper.

Groei door tevreden medewerkers

Je medewerkers zijn het fundament voor groei, nooit de remmende factor. Medewerkers bepalen de kwaliteit van de organisatie. Met de praktische tips in de whitepaper kun je direct aan de slag met een duurzaam personeelsbeleid.

De onderwerpen in de whitepaper zijn:

  • Retentie in plaats van recruitment
  • Werknemerstevredenheid en werkgeluk
  • Vitaliteit en duurzame inzetbaarheid

Naam(Vereist)
Akkoord
Tags: arbeidsmarkt, duurzame inzetbaarheid, employer branding, Werkgeluk
Ook Interessante Document

Bezoeker!

Community Leden

Alle Leden >>>

Artikelen & Blogs

WORD LID

Met HRcommunity maken we het werkveld iedere dag een stukje beter en mooier. Meld je gratis aan als lid, maak verbinding, haal én breng kennis, maak je eigen ledenprofiel, connect met andere leden en meer.

PUBLICEER

Heb je een uniek en interessant artikel geschreven en denk je dat deze interessant kan zijn voor de leden van HRcommunity? Stuur deze dan in via het formulier en wij gaan er mee aan de slag.

ADVERTENTIE