Heb jij medewerkers op de payroll in Duitsland staan? Of gaat je organisatie binnenkort een vestiging in Duitsland openen? Dan krijg je te maken met diverse uitdagingen in je HR- en salarisadministratie. In het gratis internationale HRM-handboek staat alles wat je moet weten om deze uitdagingen succesvol aan te gaan.
Whitepaper: HRM in Duitsland vs. Nederland: dit zijn verschillen
Een van de grootste uitdagingen voor internationale werkgevers is de Duitse wet- en regelgeving. Je krijgt te maken met andere belastingen, zoals de ’’Kirchensteuer’’. Ook zijn sociale verzekeringen en pensioenen anders geregeld dan in Nederland.
Daarnaast is in Nederland het HR- en payroll-proces vaak gedigitaliseerd. In Duitsland is dit niet altijd het geval. Veel papierwerk en Excel-sheets maken het lastig om grip te krijgen op je Duitse salarisadministratie.
In ons gratis handboek leggen we de belangrijkste verschillen uit, zoals:
- salarissen, ontslag en pensioenen
- belastingen en sociale verzekeringen
- verlofregelingen
Download hier het gratis handboek om je HR- en salarisadministratie in Duitsland succesvol in te richten.
Vier tips voor een gezonde slaapcultuur op de werkvloer
De praktische kant van inclusiviteit
Artikelen & Blogs
Vacatures
Kalender Items
Boeken
WORD LID
Met HRcommunity maken we het werkveld iedere dag een stukje beter en mooier. Meld je gratis aan als lid, maak verbinding, haal én breng kennis, maak je eigen ledenprofiel, connect met andere leden en meer.
PUBLICEER
Heb je een uniek en interessant artikel geschreven en denk je dat deze interessant kan zijn voor de leden van HRcommunity? Stuur deze dan in via het formulier en wij gaan er mee aan de slag.
ADVERTENTIE