Dat organisaties enkel goede werkgevers zijn door hun mooie arbeidsvoorwaarden en extraatjes (zoals een pingpongtafel) is een misvatting. Extra’s zijn leuk, maar geen garantie voor goed werkgeverschap. Vanuit de visie van Great Place to Work draait goed werkgeverschap om de onderlinge relaties gebaseerd op vertrouwen, trots en plezier.  Deze focus op vertrouwen en het handelen naar het zijn van een organisatie die bestaat uit mensen, in plaats van cijfers, heeft positieve gevolgen die leiden tot betere bedrijfsresultaten.

Er bestaat is niet 1 succesformule voor de ideale werkgever. Iedere organisatie is anders, opgebouwd uit een bepaalde visie, waarden en gedrag. Niet iedere werkgever zal bij ieder persoon passen en vice versa. Het succes zit in het vinden van de juiste match tussen waar je als organisatie voor staat en dat mensen met vertrouwen, trots en plezier naar werk gaan. In deze whitepaper delen wij een leidraad om jouw organisatie te ontwikkelen naar goed werkgeverschap:

  • Model voor goed werkgeverschap vanuit medewerkers en vanuit de organisatie
  • Resultaten goed werkgeverschap
  • 5 factoren om je werkgeversbeleid te versterken
  • Stappenplan om jouw organisatie te ontwikkelen naar goed werkgeverschap
  • De 4 succesfactoren

 

 

Gepost door René Brouwers

Mijn werk bestaat uit een leuke combinatie van werk als directeur van de Nederlandse vestiging van Great Place to Work, werk als consultant onder andere door het geven van workshops en inspiratiesessies en het onderhouden van de contacten binnen ons wereldwijde netwerk van Great Place to Work-vestigingen. En als mooiste: Zoveel mogelijk in gesprek zijn met klanten over hun ontwikkeling en verandering als organisatie, veelal vanuit hun ambitie een Best Workplace te zijn.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.