Een van de grootste uitdagingen voor internationale werkgevers is de Duitse wet- en regelgeving. Je krijgt te maken met andere belastingen, zoals de ‘Kirchensteuer‘. Ook zijn sociale verzekeringen en pensioenen anders geregeld dan in Nederland. 

Daarnaast is in Nederland het HR- en payroll-proces vaak gedigitaliseerd. In Duitsland is dit niet altijd het geval. Veel papierwerk en Excel-sheets maken het lastig om grip te krijgen op je Duitse salarisadministratie. 

In ons gratis handboek leggen we de belangrijkste verschillen uit, zoals:

  • salarissen, ontslag en pensioenen
  • belastingen en sociale verzekeringen
  •  verlofregelingen

Download het gratis handboek om je HR- en salarisadministratie in Duitsland succesvol in te richten. 

Gepost door Anne-Mieke Dekker

Anne-Mieke werkt als communicatiespecialist nauw samen met een team van HR- en payrollexperts bij Salure. Door kennis en praktijkervaring te combineren met slimme technologie, helpt het team HR-managers die met AFAS werken slim vooruit.

Laat een opmerking achter.