Zetten medewerkers hun beste beentje voor, geef ze er dan ook wat voor terug. In de mode-industrie is dat niet anders, vertelt Marit Middeldorp, HR Director bij WE Fashion.

Toen Marit Middeldorp in 2016 bij WE Fashion aan de slag ging, was het als thuiskomen. ‘Ik ben groot geworden binnen retail. Dat begon tijdens een studentenbaantje. Gedurende de week zat ik met mijn neus in de studieboeken, terwijl ik in het weekend in de winkel stond.’

De studie bleek niet tijdsbestendig, retail wel. ‘Het leuke aan retail is de directheid: je ziet snel het effect van je handelen. De klant staat voor je neus.’ Ze begon zelfs bij ZIJ, dat later met HIJ werd samengevoegd tot WE Fashion. ‘Nu is de cirkel rond,’ glimlacht de HR Director.

Middeldorp werkte de afgelopen jaren onder meer bij Randstad, groeide binnen de Bijenkorf door als HR-manager, werd acht jaar later bij Prénatal HR-directeur met eindverantwoordelijkheid, en kwam vijf jaar later bij Lidl terecht. ‘Al die jaren kwam telkens dezelfde vraag terug: hoe kunnen we de ultieme klantbeleving realiseren? Welk gevoel willen we klanten meegeven en over welk DNA moeten onze mensen beschikken om dat gevoel te bereiken? Als je op die vragen antwoord hebt, kun je kijken naar rest, de cultuur en het leiderschap.’

Lees het gehele interview verder op de website van de HRtop100 >>

Avatar

Gepost door HRcommunity

De redactie van HRcommunity brengt de meest interessante content, events, interviews voor HR-professionals samen.