Integron weet hoe belangrijk klanten en medewerkers voor jou zijn. Integron biedt onderzoek en inzicht en informeert en activeert jouw organisatie om het beste uit klant en medewerker te halen. Samen met jou bouwen ze betekenisvolle organisaties waar klanten en medewerkers zich thuis voelen.
Beroepsopleiding tot Loopbaancoach | Vista Nova
Opleidingen
7 april 2023
Amersfoort
6.977 (BTW vrijgesteld) + € 175 verplichte literatuur
Training DISC en leiderschap | IMK Opleidingen
Trainingen
Rotterdam, Utrecht, Amsterdam, Zwolle en meer…
1.035 ,- excl. btw. | €0,- met STAP-budget
Integron
Artikel
Vinden en behouden van medewerkers…daar gaan we weer…
Het is dé nummer één uitdaging voor werkgevers in Nederland en daarbuiten. In bijna elke sector merken werkgevers hoe moeilijk het is om aan de juiste mensen te komen. Of sowieso aan mensen te komen. En daar zit natuurlijk ook gelijk een risico.
Artikel
Het belang van goede offboarding: maak van je vertrekkende medewerkers ambassadeurs
Hoe moeilijk of vervelend het ook voor beide partijen kan zijn: aandacht voor een goede offboarding is noodzakelijk. Iets meer dan een derde (36%) van de vertrekkende medewerkers ervaart een bevredigend offboardingsproces, maar de overgrote meerderheid doet dat niet.
Artikel
Juist in tijden van personeelstekorten zijn een goede onboarding en pre-boarding essentieel: dit is waarom
Waar moet je als organisatie op letten bij het binnenhalen, inwerken en behouden van nieuwe medewerkers? En wat moet je vooral wel en niet doen?
Artikel
Nummer 1-uitdaging van werkgevers voor 2023: medewerkers behouden en binnenhalen
De employee journey experience is veranderd en vraagt om meer aandacht van HR Nederland. Onboarden, maar ook offboarden is belangrijker dan ooit. Organisaties moeten meer oog hebben voor nieuwe, bestaande én vertrekkende medewerkers. Zo blijkt uit onderzoek naar de beleving van werkend Nederland tijdens de on- en offboarding fase bij…
Artikel
Werkend Nederland: “open organisatiecultuur en emotionele veiligheid vragen nog altijd om continue aandacht”
Jezelf kunnen zijn en zaken bespreekbaar kunnen maken is steeds belangrijker. Uit onderzoek blijkt dat de meeste Nederlanders zich emotioneel veilig voelen bij hun werkgevers, maar er valt zeker nog wat te winnen.
Artikel
Employee experience per branche verschillend: dit kunnen we ervan leren
Hoe kunnen we de organisatie zo inrichten dat we aantrekkelijk zijn en blijven voor bestaande en nieuwe medewerkers? Wat maakt mensen enthousiast over hun werk? Deze HR-vragen zijn met de huidige personeelstekorten in zo’n beetje alle branches prangender dan ooit. Download hier het benchmarkrapport Employee experience in Nederland 2022 van…
Artikel
Vijf takeaways uit onderzoek employee experience 2022
Het employee experience onderzoek 2022 van Integron is uit! In 2021 bleek dat de pandemie een positieve impact had op de werkbeleving. Hoe staan we er een jaar later in? Je leest het hier en je download direct het volledige rapport.
Artikel
Employee Experience in Nederland 2022
Hoe staat het met de Employee Experience in Nederland? Over het algemeen heerst er binnen Nederland een open en goede organisatiecultuur. De maatschappelijke onrust rondom meerdere gevallen van ongewenst en ongepast gedrag vertaalt zich niet naar lagere tevredenheidscijfers. Lees dit en meer in het medewerkerbelevingsonderzoek van Integron.
Employee Experience in Nederland 2022
Artikelen, Persberichten en aankondigingen
Artikel
Offboarding verdient net zoveel aandacht als onboarding
Werkgevers onderschatten het belang van een goede afsluiting. Eenmaal weg kan een medewerker niets meer voor je betekenen, denken ze. Die aanname klopt niet. Oud-medewerkers zijn je ambassadeurs: ze delen hun indrukken, inclusief die van de laatste werkdagen, tijdens informele ontmoetingen met mensen onder wie zich mogelijk nieuwe medewerkers bevinden.
Artikel
Onboarding door essentiële ’employee value proposition’
De coronamaatregelen hebben de employee journey experience van werkend Nederland in 2021 sterk beïnvloed. Medewerkers werken vaker dan ooit online en leggen beduidend minder woon-werkverkeerkilometers af. Bij het zoeken naar een nieuwe baan nemen digitaal solliciteren en online kennismaken met de nieuwe werkgever een vlucht. Dat staat in onze whitepaper…
Artikel
Versterk de employee journey experience met deze 5 adviezen
De employee journey experience is tijdens corona veranderd: medewerkers hebben meer dan ooit thuisgewerkt en ook verlopen sollicitaties en kennismakingen vaker digitaal. Om een positieve employee journey experience te realiseren heeft onderzoeks- en adviesbureau Integron enkele adviezen op een rij gezet. De adviezen zijn gebaseerd op de whitepaper Employee Journey…
Artikel
Nieuwe medewerkers enthousiaster dankzij inspanningen van werkgevers
De employee journey experience van werkend Nederland wordt in 2021 nog steeds sterk beïnvloed door corona en de genomen maatregelen. Maar de tevredenheid is onverminderd groot dankzij inspanningen van organisaties om de verbondenheid en betrokkenheid te behouden. Medewerkers werken nog vaak vanuit huis en leggen beduidend minder woon-werkverkeerkilometers af. Ook…
HR Dienstverlener
Integron – onderzoek en adviesbureau
Integron weet hoe belangrijk klanten en medewerkers voor jouw organisatie zijn en helpt jouw organisatie met tevredenheidsonderzoeken.
Artikel
Optimale medewerkerbeleving in tijden van de crisis
Wij interviewden Robert Mentink, Senior Consultant en Arjen Maliepaard, Managing Director bij Integron, over de ontwikkeling van de medewerkerbeleving in Nederland in crisistijd.
Artikel
De covid-19 Pulse survey
Veel bedrijven zijn op zoek naar de juiste modus in deze tijd van crisis. Wat zijn nu de juiste stappen om te nemen en is de timing hierin wel goed? Regeer je uit angst, of regeer je vooruit met veel tijd en aandacht voor je medewerkers? Juist nu is het…
De covid-19 Pulse survey
Artikelen